نحوه پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل تغییر کرد

به گزارش اخبار نجوم، خبرگزاری خبرنگاران- هیأت دولت مصوبه مربوط به پرداخت سهمیه حق عضویت دولت ایران در سازمان ملل و دیگر سازمان ها و مجامع بین المللی را اصلاح کرد.

نحوه پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل تغییر کرد

به گزارش خبرنگاران، به موجب این اصلاحیه که به پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست جمهوری در راستای تأمین نظر هیأت آنالیز و تطبیق مصوبات دولت با قوانین اجرا شده، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با هماهنگی وزارت امور خارجه، اعتبار لازم را جهت پرداخت حق عضویت و سهمیه دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی مندرج در ردیف های مربوط از محل ظرفیت مقرر در ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1400 کل کشور و نیز سایر ظرفیت های قانونی برای جابجایی اعتبارات تأمین کند.

بعلاوه دستگاه های اجرایی مکلفند حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی مندرج در ردیف های مربوط را از محل اعتبارات مصوب مربوط خود پرداخت نمایند.

دستگاه های اجرایی بعلاوه مجاز به پرداخت حق عضویت سازمان های مندرج در ردیف های مربوط از محل اعتبارات مصوب مربوط خود در سال 1400 (2021) هستند.

شرط تداوم عضویت دستگاه ها در نهادهای بین المللی

بر اساس مصوبه هیأت دولت، در صورت عدم وصول گزارش دستگاه های اجرایی به معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره ضرورت تداوم عضویت ایران در سازمان بین المللی مربوط، خروج از سازمان های مندرج برای گذراندن تشریفات قانونی به تصویب خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1340

به "نحوه پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید