وزیر نفت: معطل مذاکرات وین نخواهیم ماند

به گزارش اخبار نجوم، وزیر نفت گفت: وزارت نفت خود را معطل مذاکرات برای حصول توافق هسته ای در وین نمی کند، کوشش می کنیم با استفاده از توان اقتصادی بانک و شرکت های داخلی و گاه شرکت های خارجی پروژه های صنعت نفت را به پایان برسانیم.

وزیر نفت: معطل مذاکرات وین نخواهیم ماند

به گزارش ایسنا، جواد اوجی ظهر امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه خط لوله انتقال فرآورده های نفتی پارس (مهرآران - فسا - شیراز) و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی ماه های اخیر در برخی پروژه های توسعه ای کشور از منابع اقتصادی خارجی استفاده شده است، اظهار کرد: به زودی جزئیات این قرارداد ها در صورت احتیاج منتشر می گردد.

وی با بیان اینکه خط لوله 445 کیلومتری پارس (مهرآران - فسا - شیراز) با استفاده از منابع اقتصادی بانک تجارت ساخته می گردد، گفت: این پروژه نیز همانند دیگر پروژه هایی که در ماه های اخیر قراردادشان امضا شده با پشتیبانی منابع داخلی پیش می رود؛ امروز بانک ها به جای این که منابع خود را وارد عرصه بنگاه داری نمایند می توانند وارد پروژه های صنعت نفت شوند.

وزیر نفت با اشاره به امضای قرارداد های طرح جمع آوری گاز های همراه نفت که طی هفته گذشته با استفاده از منابع اقتصادی هلدینگ خلیج فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) گفت: براساس برنامه ریزی ها هر دو تا سه هفته یک قرارداد صنعت نفت با استفاده از منابع اقتصادی داخلی امضا می گردد.

اوجی ضمن تشکر از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پروژه های نفت و گاز این استان، گفت: طی ماه های اخیر مجلس پشتیبانی خوبی از وزارت نفت برای امضای قرارداد های توسعه میدان های نفت و گاز کشور داشته است.

وی با اشاره به این که در 6 ماه اخیر وزارت نفت با استفاده از منابع داخلی و خارجی 4.5 میلیارد دلار قرارداد توسعه میدان های نفت و گاز را امضا نموده است، گفت: به زودی قرارداد توسعه یکی از میدان های نفت و گاز کشور را همراه با زنجیره ارزش افزوده اش با کنسرسیوم بانک های داخلی امضا خواهیم کرد.

وزیر نفت در مورد استفاده از ظرفیت بانک ها برای توسعه میادین مشترک، گفت: در آینده با کنسرسیوم بانک ها قرارداد توسعه یکی از یکی از میادین بزرگ همراه با پایین دست منعقد خواهد شد.

اوجی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال واردات بنزین گفت: با تدابیر اجرا شده در سال آینده واردنماینده بنزین نخواهیم شد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1394

به "وزیر نفت: معطل مذاکرات وین نخواهیم ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: معطل مذاکرات وین نخواهیم ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید