نیاز به حداقل حمایت های قانونی از صنعت هتلداری داریم

به گزارش اخبار نجوم، ایرنا/ براساس سخنان مدیرعامل گروه های هتل های هما، نیاز به حداقل حمایت های قانونی از صنعت هتلداری داریم.

نیاز به حداقل حمایت های قانونی از صنعت هتلداری داریم

دنیاگیر حسن زاده با بیان اینکه بهترین شرایط بهداشتی را در گروه هتل های هما به اجرا در آوردیم، گفت: آماده انتقال تجربیات هتلداری بهداشتی به دیگر مراکز اقامتی هستیم.

مدیرعامل گروه هتل های هما پیرامون اینکه نیاز به حداقل حمایت های قانونی از صنعت هتلداری داریم، ادامه داد: از وزارت دنیاگردی و وزیر محترم دنیاگردی صمیمانه تشکر می کنم، چرا که با وجود شرایط موجود و با دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی نمایشگاه دنیاگردی را برگزار کردند و به لحاظ زمانی نمایشگاه فیتور اسپانیا را پشت سر گذاشتیم و هفته آینده نمایشگاه امیت ترکیه را پیش رو داریم که نشان از این دارد که از دوره رکود صنعت دنیاگردی خارج می شویم.

حسن زاده با بیان اینکه صنعت دنیاگردی خود را برای دوره تازه فعالیتی آماده می کند، افزود: طی 14 دوره گذشته سعی کردیم با تمام توان در نمایشگاه ها حضور داشته باشیم؛ به نوعی که بتوانند اعضای دیگر این صنعت با حضور پیشکسوتان صنعت هتلداری، دنیاگردی، رستوران ها و صنایع دستی این جرات را داشته باشند و ببینند که فعالیت ها شروعی دوباره دارد.

مدیرعامل گروه هتل های هما درباره شرایط صنعت هتلداری در دوران کرونا افزود: صنعت هتلداری طی این دو سال شرایط سختی را پشت سر گذاشت و همه اعضای این صنعت آسیب دیده هستند اما با تدابیر در نظر گرفته از این شرایط سربلند بیرون آمدیم.

حسن زاده با تاکید بر اینکه هتل های کشورمان شرایط خوبی دارند، شرح داد: در ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا ما با قدرت در میدان ماندیم و در برابر این ویروس منحوس ایستادگی کردیم.

مدیرعامل گروه هتل های هما به برگزاری نمایشگاه دنیاگردی تهران اشاره کرد و افزود: نمایشگاه محل روبرو خدمات دهنده، خدمات گیرنده و سیاست گذاران عرصه دنیاگردی است. مدیران عالی رتبه و کنندگان مجلس در برگزاری این نمایشگاه بسیار همراهی کردند.

حسن زاده به استقبال مردم عزیز ایران از نمایشگاه دنیاگردی اشاره کرد و یادآور شد: ما به دنیا نشان دادیم که صنعت دنیاگردی ایران عزیز با قوت به کار خود ادامه می دهد و با تدابیر اندیشیده شده شرایط کرونایی نتوانسته دنیاگردی و هتلداری ما را تعطیل کند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین شیوه نامه های بهداشتی را در هتلداری تدوین کردیم، افزود: تجربیات خود در حوزه هتلداری را با هتل های دیگر به اشتراک گذاشتیم و رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل های کشور عزیزمان در سطح خوبی قرار گرفته است و صنعت هتلداری در بستر ایمنی و بهداشتی بالایی قرار گرفته است.

حسن زاده به فرصت باقیمانده تا تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربیات در صنعت هتلداری برای هموطنان شرایط خوبی را با تدابیر اندیشیده شده در هتل ها ایجاد می کنیم تا تعطیلات خوبی را سپری کنند.

وی گفت: با شیوه نامه های بهداشتی، هتلداری خود را برای دوره تازه کرونایی آماده کردیم و از دست اندرکاران و مسئولین و کادر درمان تشکر و قدردانی می کنم.

حسن زاده با بیان اینکه تعامل مستقیمی با کشورهای دیگر در حوزه هتلداری داریم، گفت: در صنعت هتلداری یافته های خود را با کشورهای دیگر به اشتراک می گذاریم و در شیوه نامه های بهداشتی از همکاران خود در هتل های جنوب شرق آسیا کمک گرفتیم تا به یک طرح جامعی در این حوزه برسیم. وی ادامه داد: این آمادگی را داریم تا برای صنعت هتلداری توانایی و تجربیات خود را در حوزه بهداشتی به اشتراک بگذاریم و در این راستا از مراکز علمی و دانش بنیان نیز کمک گرفتیم.

مدیرعامل گروه هتل های هما درباره حمایت وزارت دنیاگردی از صنعت هتلداری یادآور شد: وزارت دنیاگردی و وزیر محترم این وزارتخانه حامی و سکان دار کشتی دنیاگردی کشور هستند و امروز صنعت هتلداری در این شرایط خود را برای شروعی دوباره آماده می کنند که دولت ها قدم اول را برای این منظور برداشتند و کشورهای پیشرفته کمک های بلاعوض زیادی دارند و 19 کشور اروپایی حدود 300 میلیارد دلار کمک بلاعوض در صنعت دنیاگردی گرفتند و با توجه به شرایط اقتصادی در کشورمان، حداقل حمایت های قانونی را در حوزه هتلداری و دنیاگردی انتظار داریم.

حسن زاده با بیان اینکه صنعت دنیاگردی آسیب زیادی از شرایط کرونایی داشته، افزود: حوزه کوچک صنعت دنیاگردی دچار تعطیلی شده است و طی بازدید از نمایشگاه ،شور و امید زیادی را در بین غرفه داران دیدم و همه ما مسئولیم امید به رشد و بازگشایی به ناامیدی نرسد. وی با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در کشور عزیزمان وجود دارد، یادآور شد: صنعت دنیاگردی بخش قابل توجهی از اقتصاد کشورها را در خود جای داده است. متاسفانه صنعت دنیاگردی 4 برابر بیشتر از صنایع دیگر از کرونا آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه قوانین اقتصادیاتی در شرایط کرونایی اصلاح شود، اضافه کرد: در این شرایط حداقل کمک های کوتاه مدت نیاز داریم و دولت می تواند فرصت به صنایع در حوزه دنیاگردی و صنایع دستی دهد و قطعا نتیجه مثبتی برای کشور خواهد داشت.

حسن زاده با تاکید بر اینکه نیاز به حمایت های دولت و مجلس از صنعت دنیاگردی و هتلداری داریم، افزود: امید دارم کشورمان زودتر از کشورهای دیگر از شرایط کرونایی خارج خواهد شد و شاید بتوانیم با کمک یکدیگر بخش قابل توجهی از سرمایه های از دست رفته در حوزه دنیاگردی را به کشور برگردانیم، چرا که این موفقیت بزرگی برای ایران عزیزمان است.

مدیرعامل گروه هتل های هما درباره اشتغال در صنعت هتلداری اظهار کرد: یکی از خسارت هایی که در دوران کرونایی دیدیم این بود که عزیزانی ترک شغل و از این صنعت جدا شدند. حسن زاده کمبود نیروی انسانی در صنعت هتلداری و راه اندازی مجدد این صنعت را از چالش های این حوزه برشمرد و گفت: یکی از مسائل کشورمان موضوع اشتغال است و امروزه دانشگاهیان به این موضوع اذعان دارند که صنعت دنیاگردی نیاز به حمایت دارد و صنعت تشکر از مسئولین مربوطه اولین دانشکده دنیاگردی ایران در دانشگاه تهران راه تاسیس شد و این اقدام مبارکی در صنعت دنیاگردی دارد و به ارتقای خدمات در این صنعت کمک می کند.

وی افزود: جوانان برای آینده درخشان خود به رشته دنیاگردی روی بیاورند و از این فرصت استفاده کنند. خوشبختانه در دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری صورت گرفت و با توجه به این موضوع، این یکی مزیت هایی است که در جذب و رونق دنیاگرد می تواند کمک کنند.

حسن زاده درباره خلاقیت در حوزه دنیاگردی ادامه داد: قطعا در صنعت دنیاگردی نیاز به خلاقیت و نوآوری داریم. متاسفانه کمبود نیروی ماهر و متخصص داریم و به جهت برند ملی هتلداری در کشور هستیم با سازمان فنی و حرفه ای تفاهم نامه امضا کردیم.

مدیرعامل گروه هتل های هما با بیان اینکه هزینه آموزش در صنعت دنیاگردی را باید به حداقل برسانیم، شرح داد: ما باید جوانان را تشویق کنیم تا به این صنعت روی بیاورند، چرا که یکی از محورهای توسعه پایدار در هر کشوری دنیاگردی و رونق آن است و همه در این موضوع سهیم هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولند تا موجبات رونق صنعت دنیاگردی را فراهم کنند، گفت: دنیاگردی حال خوش به مردم می دهد. متاسفانه کل دنیا درگیر کرونا است و صنعت دنیاگردی برای عبور از این شرایط می تواند به ما کمک کند.

حسن زاده درباره نقش صنعت دنیاگردی به افزایش روحیه در جامعه گفت: تعطیلات نوروز یکی از اولویت های هر خانواده ایرانی است و ما دنیاگردی در گروه هتل های هما را در بستر سلامت و بهداشت تعریف کردیم.

وی ادامه داد: باید با کمک هم خود را آماده کنیم تا مجبور نشویم در ایام تعطیلات در منزل بمانیم. ما فرصت خوبی در این مدت تا تعطیلات نوروز داریم. در گروه هتل های هما ارائه کارت واکسیناسیون را برای میهمان اجباری کردیم و اولین هتل در ایران بودیم که واکسیناسیون را اجباری کردیم.

حسن زاده افزود: باید پروتکل های بهداشتی را در حد اعلا رعایت کنیم. ما مردمان فرهیخته ای داریم و نشان دادیم که در این 2 سال کارنامه خوبی به جای گذاشتیم و این با همت جمعی اتفاق افتاده است.

وی درباره فرصت باقیمانده تا تعطیلات عید نوروز گفت: در نمایشگاه دنیاگردی امسال فعالیت مراکز تازهی همچون شرکت های دانش بنیان را شاهد هستیم که در حوزه آموزش و مشاورین صنعت در نمایشگاه امسال شرکت داشتند.

حسن زاده با بیان اینکه ماموریت آموزش در صنعت دنیاگردی باید ساماندهی شود، افزود: باید نظارتی در رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی باشد. امروزه شروع صنعت دنیاگردی بر محور اعتماد است و باید وزارت میراث فرهنگی با کمک موسسات مراکز را آموزش دهند و به آنها گواهی مورد تایید داده شود.

وی با بیان اینکه انعطاف بیشتری در ارائه خدمات داشته باشیم، یادآور شد: باید خود را آماده کنیم تا هتل ها و مراکز اقامتی خود را برای تعطیلات آماده کنند تا مردم بتوانند راحت تر و با اطمینان بیشتری از پروتکل های بهداشتی از خدمات هتل ها استفاده کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1322

به "نیاز به حداقل حمایت های قانونی از صنعت هتلداری داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیاز به حداقل حمایت های قانونی از صنعت هتلداری داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید