میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز تعطیل نمی شود ، دلالان حذف می شوند

به گزارش اخبار نجوم، خبرنگاران/خوزستان رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اهواز با تاکید بر ادامه فعالیت میدان مرکزی میوه و تره بار الغدیر، هدف اجرای طرح ساماندهی باراندازهای این میدان را برقراری نظم و تسهیل شرایط کاری و امنیت اجتماعی به منظور حذف دلالان و واسطه هایی دانست که باعث افزایش قیمت میوه و تره بار می شوند.

میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز تعطیل نمی شود ، دلالان حذف می شوند

بابک ربیعی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح ساماندهی باراندازهای میدان مرکزی میوه و تره بار الغدیر اهواز اظهار کرد: میدان الغدیر تنها میدان مرکزی شهر اهواز است که در حال حاضر بازار میوه و تره بار بخش زیادی از خوزستان را تامین می کند و بخشی از صادرات حوزه خلیج فارس را نیز پوشش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: میدان الغدیر به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد بلکه با طرح در نظر گرفته شده، شاهد بهبود فعالیت غرفه داران خواهیم بود.

ربیعی گفت: هدف اصلی طرح در قالب ساماندهی باراندازها، حذف دلالان و واسطه ها است که در این باراندازها به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند. این سازمان بارها خاطرنشان کرده است که فعالیت واسطه ها و دلالان در بارانداز، غیرمجاز است و باید جمع آوری شوند.

وی شرح داد: این امر موجب خواهد شد همشهریان به سهولت و با قیمت مناسب، مایحتاج خود را از غرفه داران میدان تهیه کنند و به همین دلیل، سازمان میادین اخطاریه هایی مبنی بر مصوبات کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی و با هماهنگی و مساعدت نهادهای نظارتی در راستای ایجاد نظم و تسهیل شرایط کاری و امنیت اجتماعی جهت جمع آوری باراندازهای غیرمجاز و بدون قرارداد میدان الغدیر صادر کرد .

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اهواز گفت: میدان مرکزی الغدیر اهواز با حمایت این سازمان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و هیچ دغدغه ای در باب ادامه فعالیت این میدان وجود ندارد بلکه شهرداری اهواز و سازمان ساماندهی مشاغل شهری با همه توان در راستای ایجاد رفاه عمومی برای شهروندان تلاش خواهد کرد.

وی اضافه نمود: در نهایت به شهروندان و غرفه داران، اطمینان می دهیم فعالیت تنها میدان مرکزی عرضه میوه و تره بار اهواز با قدرت و دقت ادامه خواهد داشت.

ربیعی در خصوص نقش سازمان میادین در تعیین نرخ میوه و تره بار گفت: سیاستگذاری در زمینه نرخ گذاری و نظارت بر نرخ میوه و تره بار بر عهده سازمان صمت است و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اهواز مبتنی بر اساسنامه مصوب و قوانین شهری، در زمینه تدوین و ابلاغ نرخ های میوه و تره بار هیچ گونه دخالتی ندارد. بدیهی است رسالت این سازمان، پشتیبانی لجستیکی و سخت افزاری و تسهیل فعالیت در میدان مرکزی الغدیر اهواز است.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: با توجه به الزامات پدافند غیرعامل و با توجه به استانداردهای احداث میدان، کلانشهر اهواز نیازمند احداث میدان جدید در شرق است.

وی با اشاره به تصویب احداث میدان شرق در شورای عالی سرمایه گذاری گفت: احداث میدان شرق اهواز در دستور کار این سازمان قراردارد. این میدان واقع در جاده کمربندی اهواز -آبادان جنب مجتمع درودگران در زمینی به مساحت 19 هکتار ایجاد می شود که امید است با احداث این میدان تراکم و فشار ترافیکی روی میدان الغدیر کاهش پیدا کند و درصورت حوادث غیر مترقبه مانند سیل امکان تامین مایحتاج مردم در شهر اهواز فراهم باشد.

وی اضافه نمود: از اهداف مهم اجرای طرح ساماندهی باراندازهای میدان مرکزی میوه و تره بار الغدیر، نظم و تسهیل شرایط کاری و امنیت اجتماعی به منظور حذف دلالان و واسطه هایی است که باعث افزایش قیمت میوه و تره بار می شوند. دسترسی آسان شهروندان اهوازی و برقراری عدالت اجتماعی نیز از دیگر اهداف این طرح است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 16

به "میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز تعطیل نمی شود ، دلالان حذف می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز تعطیل نمی شود ، دلالان حذف می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید