مسکو از مواضع متناقض مقام های آمریکایی با ترامپ در قبال روسیه گله کرد

به گزارش اخبار نجوم، سفیر روسیه در آمریکا ضمن ابراز امیدواری درباره بهبود روابط واشنگتن و مسکو، مواضع بعضی مقام های آمریکایی در قبال روسیه را متناقض با مواضع دونالد ترامپ برشمرد.

مسکو از مواضع متناقض مقام های آمریکایی با ترامپ در قبال روسیه گله کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر روسیه در آمریکا درباره گفت وگوی روز گذشته ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهور دو کشور به خبرنگاران در واشنگتن توضیحاتی ارائه داد و از عدم سنخیت مواضع رئیس جمهور آمریکا با مقام های دولتش در قبال روسیه گلایه کرد.

آناتولی آنتونوف سفیر مسکو در واشنگتن گفت: کرملین و کاخ سفید خبر دادند که گفت و گوی روز گذشته روسای جمهور دو کشور سازنده بود اما تمرکز روسای جمهور بر توسعه تعاملات دوجانبه تا حد زیادی با بیانیه های بعضی مقام ها در اینجا (آمریکا) در تناقض است.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی با ابراز امیدواری به بهبود روابط مسکو و واشنگتن اضافه نمود: ما معتقدیم که آن روز خواهد آمد، شرایط تغییر خواهد نمود و روابط روسیه- ایالات متحده تقویت خواهد شد و یک بار دیگر این دو قدرت عظیم (با هم) با چالش های امنیتی کنونی خواهند جنگید.

ابراز امیدواری سفیر روسیه در آمریکا به تقویت روابط دو کشور در حالی اجرا شده که به رغم خوشبینی ها درباره بهبودی این روابط بعد از شروع به کار دونالد ترامپ در سال 2017، ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 جو موجود در آمریکا درباره روسیه را متشنج نموده است.

ترامپ از زمان شروع به کار، مکرر بر تمایل خود برای داشتن روابط خوب با روسیه تاکید نموده اما مقام های ارشد سیاسی، نظامی و اطلاعاتی آمریکا شامل وزرای خارجه، دفاع و روسای سازمان های اطلاعاتی دولت او بارها مواضع تند ضد روسی اتخاذ نموده اند.

پوتین و ترامپ روز پنجشنبه در یک تماس تلفنی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم با هم مکالمه کردند.

طبق گزارش تاس، روسای جمهور روسیه و آمریکا درباره روابط دو کشور در جریان جنگ جهانی دوم، همکاری برای مقابله با ویروس کرونا و توافق نفتی اخیر مسکو با کشورهای عضو اوپک صحبت کردند.

پیشتر کاخ سفید اعلام نموده بود که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خواهان یک توافق تسلیحاتی میان دو کشور با مشارکت چین شده است (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 346

به "مسکو از مواضع متناقض مقام های آمریکایی با ترامپ در قبال روسیه گله کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو از مواضع متناقض مقام های آمریکایی با ترامپ در قبال روسیه گله کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید