واکنش پامپئو به افشاگری یاهونیوز درباره آسانژ: عذرخواهی نمی کنم!

به گزارش اخبار نجوم، وزیر خارجه پیشین آمریکا در اولین واکنش به افشاگری یاهونیوز درباره بحث های سال 2017 در دولت ترامپ به منظور ربایش یا حتی قتل موسس ویکی لیکس، گفت که بابت اقدامات دولت ترامپ برای محافظت از اسناد واقعی امنیت ملی عذرخواهی نمی کند.

واکنش پامپئو به افشاگری یاهونیوز درباره آسانژ: عذرخواهی نمی کنم!

به نقل از یاهونیوز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت: من بابت این واقعیت عذرخواهی نمی کنم که ما و دولت با جدیت کار می کردیم تا مطمئن شویم که می توانیم از این اطلاعات مهم و حساس چه در برابر بازیگران سایبری در روسیه و ارتش چین یا هر کسی که در کوشش برای گرفتن این اطلاعات از ما بود، محافظت کنیم.

پامپئو از تکذیب هرگونه ادعای مطرح شده در خبر یاهونیوز امتناع کرد اما گفت منابع این پایگاه خبری نمی دانستند ما چه می کنیم.

مقامات سابق به یاهونیوز گفتند، مایک پامپئو که در زمان مطرح شدن این گزینه های تند و تیز به اسم مدیر سیا خدمت می کرد، سردمدار کمپین علیه جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی لیکس بود.

این مقام پیشین دولت ترامپ بعلاوه در اکتبر 2017 در بنیاد دفاع از دموکراسی ها در واشنگتن دی.سی گفته بود: ما قرار است به یک نهاد بسیار بدتر تبدیل شویم.

مقام های پیشین آمریکایی گفتند، سیا و مقام های دولت ترامپ نگران بودند که روسیه آسانژ را از سفارت اکوادور در لندن فراری دهد و به مسکو منتقل کند. آنها بعلاوه گزینه تصادف با خودروی دیپلماتیک روسیه که حامل آسانژ باشد و بیرون کشیدن او و بعلاوه تیراندازی به عوامل کرملین در خیابان های لندن و حتی تیراندازی به لاستیک های هواپیمای روسی حامل آسانژ پیش از برخواستن هواپیما و دیگر موارد را در دست آنالیز داشتند.

پیشتر از انتشار مطلب خبری یاهونیوز در حدود دو ماه پیش، درخواست مصاحبه و اظهارنظر برای پامپئو ارسال شده بود که او پاسخی نداد. بعلاوه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه از اظهارنظر درباره ایده های دوره ترامپ مبنی بر ربایش آسانژ خودداری نموده و این سوالات را به وزارت دادگستری و سیا ارجاع داد.

این وزیر خارجه دوره ترامپ روز دوشنبه به گلن بک، از چهره های رسانه ای محافظه کار گفت که تمام دغدغه او متمم اول بزرگ، جسورانه و قدرتمند قانون اساسی بود و او به اسم مدیر سیا به این نتیجه رسید که ویکی لیکس یکی از اولین نهادهای اطلاعاتی متخاصم غیردولتی بود که یاهونیوز از آن حرفی نمی زد و روی سرقت اطلاعات و پرداخت پول به دیگران برای انجام همین کار فعالیت داشت.

پامپئو در مصاحبه دوشنبه خود با گلن بک در کالج هیلسدیل و در پاسخ به سوالی در خصوص مطلب تحقیقی یاهونیوز، یکی از نویسندگان این پایگاه خبری را تحقیر کرد. مایک پامپئو در دوران حضورش در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مدام درباره تهدیدی که می گفت از جانب ویکی لیکس ایجاد شده است، صحبت می کرد.

به نظر می رسد توصیف پامپئو از آسانژ و ویکی لیکس با نظر رئیس جمهوری که او در آن موقع به آن خدمت می کرد، متفاوت بوده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا دوشنبه در بیانیه ای که به دست یاهونیوز رساند، این مطلب که هرگز بحثی راجع به کشتن آسانژ با او شده باشد، رد کرد. او در صحبت هایی که به نظر می رسید همدردی با آسانژ باشد، گفت: با او بسیار بد رفتار شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1143

به "واکنش پامپئو به افشاگری یاهونیوز درباره آسانژ: عذرخواهی نمی کنم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پامپئو به افشاگری یاهونیوز درباره آسانژ: عذرخواهی نمی کنم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید