کشتی جنگی آمریکا در میانه تنش با روسیه وارد دریای سیاه شد

به گزارش اخبار نجوم، فارس نوشت: در حالی که تنها چند روز به برگزاری ملاقات میان روسای جمهور آمریکا و روسیه باقی مانده، یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا وارد دریای سیاه شد.

کشتی جنگی آمریکا در میانه تنش با روسیه وارد دریای سیاه شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رسانه های دولتی ترکیه از ورود یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا به دریای سیاه در میانه تنش ها بین مسکو و واشنگتن بر سر مسئله اوکراین خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد ترکیه ناو آمریکایی یواس اس لابون روز آدینه از تنگه بسفر در حالی عبور کرد که جو بایدن در حال ملاقات با سران کشورهای غربی در اجلاس گروه هفت در انگلیس بود.

بعد از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014، آمریکا همیشه به بهانه حمایت از اوکراین کشتی های جنگی به دریای سیاه اعزام می نماید.

در ماه آوریل هم واشنگتن به ترکیه خبر داده بود که در واکنش به ادعای استقرار نظامی روسیه در مرز این کشور با اوکراین، ممکن است دو کشتی به دریای سیاه بفرستد. اما با کاهش تنش ها میان روسیه و اوکراین، آمریکا از انجام این اقدام منصرف شد.

به گزارش وبگاه خبری میدل ایست آی، بایدن قرار است بعد از سفرش به انگلیس که اولین سفر خارجی وی از زمان ورود به کاخ سفید است، برای نشست با اعضای ناتو به بروکسل سفر کند؛ نشستی که احتمالاً یکی از تمرکزهایش نفوذ روسیه در شرق اروپا خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا همچنین قرار است روز چهارشنبه با همتای روس خود در ژنو ملاقات کند.

بایدن پیش از عزیمت به اروپا در مطلبی برای روزنامه واشنگتن پست نوشت: ما متحد برای مقابله با چالش های رسیه علیه امنیت اروپا که با تجاوز در اوکراین شروع شد، ایستاده ایم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم در جدیدترین اظهارنظر گفته روابط میان این کشور با آمریکا به نازل ترین سطح طی سال های اخیر رسیده است.

او در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه خبری ان بی سی گفت: ما روابط دوجانبه ای داریم که طی سال های اخیر به پایین ترین سطح رسیده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1026

به "کشتی جنگی آمریکا در میانه تنش با روسیه وارد دریای سیاه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی جنگی آمریکا در میانه تنش با روسیه وارد دریای سیاه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید