معرفی برترین شهرهای دنیا با مسیرهای آبی

به گزارش اخبار نجوم، نام ونیز حتما تا به امروز به گوشتان خورده است. ونیز از برترین شهرهای جهان با مسیرهای آبی است که در ایتالیا واقع شده است. تمامی خانه های این شهر بر روی کانال های آبی قرار گرفته و مردم برای رفت و آمد از قایق استفاده می کنند. علاوه بر ونیز، زیباترین شهرهای روی آب در جهان است که دارای راه های آبی بوده و به عنوان یکی از رقبای ونیز در صنعت گردشگری محسوب می شوند. در این بخش قصد داریم تعدادی از این شهرهای آبی جهان را به شما معرفی کنیم. پس با ما در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی برترین شهرهای دنیا با مسیرهای آبی

شهر خِنت در بلژیک

شهر خِنت (Ghent) یکی از شهرهای قدیمی بلژیک و از شهرهای آبی دنیا است که در بخش شمالی این کشور قرار گرفته است. این شهر روی آب در سال 650 میلادی بنا شده و همچنان نیز ظاهر سنتی و قرون وسطایی خود را حفظ کرده است. قدمت بسیاری از خانه های این شهر به هزاره اول میلادی بر می شود. در مسیر کانال های آبی ساختمان های آجری دیده می شود که سالیان زیادی از عمر آن ها می گذرد. شهر خِنت از تلاقی دو رودخانه اشلده (Scheldt) و لییه (Lei) به وجود آمده و از لحاظ گردشگری نیز اهمیت بالایی دارد. وقتی با قایق از مسیرهای آبی عبور می کنید، پس از مدتی خیابان های شهری را پشت سر گذاشته و از شلوغی های آن رها می شوید. پس از آن وارد فضاهایی خواهید شد که شما را به گذشته های دور می برد. گذشته هایی که قطعا داستان های جالبی برای گفتن دارند.

شهر شوژو چین

از زیباترین شهرهای روی آب در دنیا، شوژو (Suzhou) چین است. این شهر با مسیرهای آبی یکی از پرگردشگرترین شهرهای چین است که در شرق این کشور و در استان جیانگ سو قرار گرفته است. باغ های مجذوب نماینده و تاریخی شوژو در کنار معماری زیبای خانه های این شهر، مناظری دیدنیی را ایجاد کرده که توانسته دنیاگرد های زیادی را به سمت خود جذب کند. این شهر به ونیز شرق نیز معروفیت دارد.قدم زدن در باغ های شگفت انگیز و فوق العاده این شهر و انجام ورزش یوگا می تواند تجربه خوبی برای گردشگران شوژو باشد. آرامش احساسی است که دیدنی این باغ ها در شما ایجاد خواهند کرد. باغ های زیبای شوژو به دلیل ارزش تاریخی بالایی که دارند، به عنوان میراث دنیای در سازمان یونسکو به ثبت رسیده اند.

دهکده گیتهورن در هلند

گیتهورن (Giethoorn)، از شهرهای آبی دنیا با مسیرهای آبی و بسیار کوچک است که در استان اورایسِل هلند واقع شده است. خانه های این دهکده به صورت جزیره ای در کنار هم قرار گرفته اند و برای تردد در بین آن ها باید از قایق استفاده شود. یعنی در واقع هر خانه در یک جزیره کوچک و اختصاصی واقع شده است. در این جا شما سیستم حمل و نقل شهری را مشاهده نمی کنید. گردشگران و بازدیدنمایندگان قبل از ورود به شهر ماشین های خود را پارک کرده و با قایق وارد آن می شوند. زیرا در این جا هیچ جاده ای وجود ندارد. مجذوب نمایندهیت این شهر و زیبایی های بی نظیر آن، گیتهورن را تبدیل به یکی از پرگردشگرترین شهرهای هلند کرده است. این شهر به تازگی توانسته در بازی مونوپولی (Monopoly) جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.

شهر تیگره در آرژانتین

تیگره (Tigre)، از بهترین شهرهای دنیا با مسیرهای آبی است که بر روی یک مسیر آبی در استان بوئنوس آیرس آرژانتین قرار گرفته است. از مسیر آبی این شهر برای ورود به جنوب قاره آمریکا استفاده می شود.در گذشته این شهر مرکز بازرگانی و واردات انواع میوه بوده است و از این جهت معروفیت بسیاری داشته است. اما امروزه تیگره به عنوان یک شهر دنیاگردی شناخته می شود و گردشگران زیادی برای دیدنی زیبایی های طبیعی و تاریخی این شهر به آن سفر می نمایند. در این جا می توانید سوار بر قایق های آنتیک شده و مسیرهای آبی تیگره را طی کنید. این قایق ها از چوب ماهون ساخته می شوند. در طول مسیر خود ساختمان های مجذوب نمایندهی را خواهید دید که در طراحی آن ها معماری آرژانتینی تحث تاثیر معماری اروپایی استفاده شده است. زمانی در این منطقه گربه سانان زیادی شکار شده اند، نام تیگره بر اساس همین بر این شهر نهاده شده است.

شهر استکهلم در سوئد

یکی از شهرهای آبی دنیا، استکهلم است. این شهر برای اولین بار در سال 1000 میلادی از طریق وایکینگ ها ساخته شده و امروزه به عنوان یک شهر بزرگ و مدرن مورد استقبال گردشگران و دنیاگرد ها قرار گرفته است. جمعیت استکهلم حتی از جمعیت کشورهای شمالی قاره اروپا نیز بیشتر می باشد. استکهلم زیبایی های بسیاری دارد تا جایی که اگر چندین بار نیز به این شهر سفر کنید، همچنان دیدنی های آن شما را شگفت زده خواهد کرد. این شهر شامل 14 جزیره می باشد که از طریق کانال های آبی به یکدیگر متصل شده اند. برای رفت و آمد در بین جزایر این شهر باید از قایق یا کشتی استفاده نمایید. همچنین پل های زیبایی در استکهلم ساخته شده اند که این جزایر را به هم پیوند می دهند.

استان کِرالا در هند

شهر روی آب کِرالا (Kerala) یکی از بهترین منطقه ها هند برای زندگی و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می شود. نرخ رشد جمعیت در این استان بسیار پایین است. علاوه بر این بالاترین میزان سوادآموزی کشور نیز در این منطقه از هند می باشد. از این رو می توان آن را یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در هند دانست. این منطقه دارای دریاچه هایی متصل به هم است. بخش هایی که دارای آب های راکد هستند، استان کرالا را تشکیل می دهند که از طریق کانال هایی با یکدیگر ارتباط دارند. خانه هایی در کِرالا وجود دارند که مانند قایق هایی بر روی این آب ها شناور هستند. شاید بتوان این خانه ها را مجذوب نماینده ترین دیدنی کرالا معرفی کرد. گردشگران سعی می نمایند در طول سفر خود از این خانه ها برای اقامت استفاده نمایند.

شهر اَنِسی در فرانسه

انسی (Annecy)، شهر زیبایی است که در جنوب غربی کشور فرانسه قرار گرفته است. رودخانه چو (Thiou River) و دو کانال آبی که از این شهر عبور می نمایند، باعث به حرکت درآوردن چرخ تجارت و اقتصاد در این منطقه شده اند.انسی یک مکان مناسب برای گذراندن یک تعطیلات رویایی می باشد. در این جا می توانید به دیدنی زیبایی های بی نظیر رشته کوه آلپ بنشینید یا از قلعه تاریخی زیبایی که به تازگی بازسازی شده است، دیدن کنید. قایقرانی، اسکی روی آب، شنا، شیرجه، دوچرخه سواری و کوهنوردی نیز از جمله دیگر تفریحات این منطقه می باشند. زیبایی های طبیعی و تاریخی این شهر باعث رونق صنعت گردشگری در اَنِسی شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1515

به "معرفی برترین شهرهای دنیا با مسیرهای آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین شهرهای دنیا با مسیرهای آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید