محققان انگلیسی از ترس ترامپ واکسن کرونا را در آمریکا تولید نمی کنند

به گزارش اخبار نجوم، دانشمندان انگلیسی اعلام کردند بدلیل نگرانی از رفتار های رئیس جمهور آمریکا و رویکرد ملی گرایانه واشنگتن در قبال درمان کرونا، واکسن این بیماری را در این کشور تولید نخواهند کرد.

محققان انگلیسی از ترس ترامپ واکسن کرونا را در آمریکا تولید نمی کنند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش به نقل از شبکه آرتی عربی، محققان کالج انگلیسی امپریال بیان نمودند به دلیل نگرانی های ناشی از رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، واکسن ضد ویروس کرونا را در این کشور نخواهند ساخت.

بنابر گزارش آرتی، رفتار های آمریکا و به ویژه رئیس جمهور آن موجب هراس محققان انگلیسی شده که بر روی ساخت واکسن ویژه ویروس کرونا کار می کنند. این خود می تواند نشانه تازه ای از بروز اختلافات بر سر ساخت واکسن کرونا باشد که هنوز علنی نشده است.

محققان انگلیسی با انتشار بیانیه ای یادآور شدند که اگر دولت ترامپ اصرار بر استفاده از واکسن کرونا ابتدا برای حفاظت از آمریکایی ها داشته باشد، این واکسن را در این کشور تولید نخواهند کرد. پروفسور وارن شاتوک که به تازگی نظارت بر آزمایشات بالینی ساخت واکسن کرونا را برعهده گرفته، در این باره گفت دولت لندن از او خواسته تا ساخت واکسن این بیماری در انگلیس صورت گیرد.

از سوی دیگر اخیرا کاخ سفید بیان نمود داروی رمدسیویر که تولید آمریکاست، به دیگر کشور ها صادر نخواهد شد و برای بیماران آمریکایی به کار گرفته می شود.

دانشمندان انگلیسی ابراز نگرانی کردند که در صورت تولید واکسن کرونا در آمریکا، این کشور مانع صادرات آن به سایر کشور ها شود.

پروفسور شاتاک بیان نمود از مواردی که زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده، ملی گرایی است که آمریکا در مواجهه با کرونا در پیش گرفته است. این محقق انگلیسی تاکید کرد که واکسن را در آمریکا تولید نخواهند کرد. شاتاک بر اهمیت تهیه واکسنی که برای همگان قابل دسترس باشد، تاکید کرد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تا به امروز 14 میلیون و 425 هزار و 865 نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد 604 هزار و 917 نفر جان خود را از دست داده اند و 8 میلیون و 612 هزار و 194 نفر نیز بهبود یافته اند. آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، پرو، مکزیک، شیلی، اسپانیا و انگلیس در رده های اول تا دهم کشور های آلوده به ویروس کرونا هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 455

به "محققان انگلیسی از ترس ترامپ واکسن کرونا را در آمریکا تولید نمی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان انگلیسی از ترس ترامپ واکسن کرونا را در آمریکا تولید نمی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید