معرفی کشورها و جزایر خوشمزه دنیا ، سفر به اماکن خوشمزه دنیا

به گزارش اخبار نجوم، برای سفر کردن و گشت و گذار در این دنیا بی کران دلیل های مختلف و متعددی را می توان بهانه کرد اما شاید یکی از پر طرفدارترین دلایل سفر در انواع و اقسام کشورهای این کره خاکی، آشنایی با فرهنگ غذایی و تنوع غذایی مردم آن کشور باشد. به گفته بسیاری از کارشناسان تغذیه ای و غذایی به راحتی می توان با خوردن و تماشای منوهای غذایی شهرهای خوشمزه دنیا، جزایر خوشمزه دنیا و کشورهای خوشمزه دنیا، با خلق و خو و بعلاوه ذائقه آنان آشنایی پیدا کرد و آن ها را راحت تر شناخت! به استناد همین حرف اگر علاقه مند به آشنایی با خلق و خو و بعلاوه ذائقه 9 کشور بکر دنیای از نظر غذا می باشید، در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراهی کنید تا به شما لیستی از برترین و خوشمزه ترین کشورها و جزایر دنیا را معرفی نماییم.

معرفی کشورها و جزایر خوشمزه دنیا ، سفر به اماکن خوشمزه دنیا

9- پورتکورنو (Porthcurno) در شهر کورنوال - کشور انگلیس

پورتکورنو نام یکی از شهرهای خوشمزه جهان است. این شهر بسیار کوچک با کافه ها و رستوران های نسبتا مجلل و کلی غذاهای خوشمزه دارد! این دهکده در شهر تشریفاتی انگلیسی به نام کورنوال واقع شده است و در کنار مجذوب کنندهیت های غذایی خود، از ساحل بسیار تمیزی با شن های شفاف و آبی گرم و زلال هم برخوردار می باشد. توجه داشته باشید شکل کلی دهکده پورتکورنو همانند باریکه ای شنی است که از میان دو صخره بسیار بلند عبور نموده است و می توان در آن به یکی از بهترین ساحل های کشور انگلستان دست پیدا کرد.

8- اسکیلا (Scilla) - کشور ایتالیا

اگر روزی قصد سفر تفریحی به ایتالیا، از جمله کشورهای خوشمزه جهان، را کردید یادتان باشد در خاک ایتالیا شهر کوچکی به نام اسکیلا وجود دارد که از جمله اماکن باستانی و ریشه دار و تاریخی این کشور نیز به شمار میرود. اسکیلا یکی از شهرهای خوشمزه جهان است که می تواند یکی از بهترین مقاصد سفری برای کسانی باشند که علاقه زیادی به خوردن غذاهای دریایی تازه و خوشمزه دارند و باید گفت خوراک شمشیرماهی این دهکده در کل اروپا زبانزد خاص و عام می باشد. البته فضای کلی دهکده اسکیلا به نوعی هست که شما می توانید یک روز کامل را برای گشت و گذار در جاذبه ها و ابنیه تاریخی و باستانی آن سپری کنید و دست آخر به سمت رستوران ها و سالن های غذاخوری بروید که آشپزان محلی در آن جا در حال آماده سریع خوشمزه ترین غذاهایشان برای شما توریستان می باشند. گفتنی است دهکده اسکیلا به معنای واقعی یک مکان جهانگردی و توریستی بشمار می رود که فارغ از مساحت کوچک خود، به دو قسمت خلیجی و تاریخی تقسیم شده است. در بخش خلیج این دهکده شما می توایند با یک ساحل دست نخورده و البته اغلب شلوغ روبرو شوید که هر کسی در آن مشغول کار و تفریحی می باشد و در قسمت تاریخی آن هم می توانید به مرکز دهکده رفته و در کنار تماشا کردن جاذبه های تاریخی و باستان اسکیلا، از بازارچه های محلی برای خودتان چیزهایی را خریداری نمایید. اسکیلا از جمله شهرهای خوشمزه جهان و مدرن اروپایی است که دارای تعداد محدودی هتل و مرکز اقامتی هم می باشد.

7- جزیره آلیف دهال آتول (Alif Dhaal Atoll) - کشور مالدیو

آلیف دهال آتول نام یک جزیره مرجانی در کشور مالدیو است که شاید از نظر داشتن ساحل و مرجان های زیبای خود به میزان کافی علت برای سفر به خود را فراهم ساخته است اما حقیقت این است که این جزیره از جزایر خوشمزه جهان، تنها به علت داشتن رستورانی به نام ایتا در لیست نهایی ما قرار گرفته است؛ رستوران ایتا یکی از عجیب ترین و در عین حال خاطره سازی ترین مکان های کل جهان می باشد که در فاصله 5 متری عمق دریا (زیر آب واقع شده است)، واقع شده است و قادر است در بهترین حالت ممکنه تنها میزبان 14 مهمان و مشتری در سالن غذاخوری خود باشد. غذاهای طبخ شده در این رستوران شامل انواع مختلفی از غذاهای اروپایی و آسیایی می باشد که قطعا می تواند باب میل تمامی مشتریانش قرار بگیرد. شایان به ذکر است که این رستوران می تواند به عنوان قسمتی از بخش تفرجگاهی و تفریحاتی جزیره کنراد مالدیو رانگالی هم به حساب بیاید. از قلم باز نیوفتد که ایتا به معنی مادر مروارید می باشد.

6- جزیره باربادوس (Barbados) - دریای کارائیب

جزیره باربادوس، یکی دیگر از جزایر خوشمزه جهان، به تنهایی یک کشور مستقل است که اگر نخواهیم خیلی وارد مسائل جغرافیایی و مکانی آن بشویم، بهتر است بپذیریم جزیره ای است در دریای کارائیب! این جزیره از جزایر خوشمزه جهان است که تقریبا در تمام طول سال از شرایط آب و هوایی گرم و خشک برخوردار است و بهتر است در فصل بهار برای سفر به آن برنامه ریزی کرد تا بتوان از حداکثر پتانسیل های توریستی آن نهایت بهره به بدست آورد. فرهنگ مردم ساکن باربادوس که در حال حاضر می توان آن ها را از نظر شاخص های موجود در صنعت توریسم بعد از ایالات متحده آمریکا و کشور کانادا، پر سود ترین نقطه مکانی قاره در عرصه جهانگردی قلمداد کرد، آمیخته شده با فرهنگ های مختلف آفریقایی، انگلیسی و هندی می باشد و به همین دلیل غذاهای متنوع و بسیار گوناگونی را هم می توان در این جزیره با بهترین کیفیت های ممکنه پیدا کرد و میل نمود؛ فرهنگ ترکیبی مردم این جزیره سبب ایجاد شدن سلیقه های مختلفی در جزیره گشته است و همین امر سبب گشته تا توریستان با انواع مختلفی از معماری ها، موسیقی ها و بعلاوه روش های آشپزی در آن رو به رو بشوند. ناگفته نماند که یکی از بهترین و معروف ترین غذاهای این جزیره، پرنده ماهی سرخ شده با آبگوشت تند می باشد که مزه و طعم فوق العاده را برای شما به ارمغان می آورد همه این ها باعث شده که این جزیره از کشورهای خوشمزه جهان برشمرده شود. این جزیره از فروشگاه های متعدد و طبیعت بکری و سرسبزی هم برخوردار می باشد.

5- سائو پائولو (São Paulo) - کشور برزیل

برزیل، یکی دیگر از کشورهای خوشمزه جهان، کشوری است ملقب به سرزمین قهوه و مهد فوتبال جهان؛ این کشور در دوره قبلی بزرگترین تورنومنت فوتبالی جهان میزبان بود و یکی از شهرهای برجسته آن هم، مرکزش یعنی شهر سائو پائولو نامیده می شود. سائو پائولو که از شهرهای خوشمزه جهان است؛ در اصل با هدف تشکیل یک روستای کوچک به وسیله نیروهای پرتغالی تاسیس شد و به تدریج و با گذر زمان توسعه پیدا کرد و تبدیل شد به یکی از خوشگذران ترین شهرهای کشور برزیل و بعلاوه مرکز آن؛ این شهر دارای تعداد بیشماری کلوب شبانه است و شب بیداری از عادت مردمان و توریستانی آن می باشد. البته تمامی این ها در برابر تنوع غذایی و وجود رستوران های درجه یک و فوق العاده ای که در آن ساخته شده است، هیچ است! در شهر سائو پائولو سالن های غذاخوری و آشپزخانه های متعددی وجود دارد که هر کدام دارای سرآشپزهای معتبری می باشند و رقابت در عرصه تهیه غذای با کیفیت و خوشمزه در این شهر دسته کمی از رقابت های فوتبالی ندارد و هر سرآشپز و آشپزی در پی طبخ بهترین غذای خود در کتار کلی خلاقیت های جانبی برای آن می باشد!

4- جزیره کرس (Corse) - کشور فرانسه

کرس نام یکی دیگر از جزایر خوشمزه جهان است. جزیره ای است در کشور فرانسه که خود یکی از کشورهای خوشمزه جهان است. این جزیره که بین جزایر دریای مدیترانه، از نظر وسعت و بزرگی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. این جزیره اماکن و جاذبه های توریستی فراوانی را دارا می باشد و می توان در آن از ابنیه تاریخی و بعلاوه کلی تفریحات ساحلی و آبی استفاده کرد و لذت برد! آب و هوای جزیره کرس همواره معتدل و مرطوب است و خیلی سخت می توان مورد منفی را در این جزیره کشور فرانسه، پیدا کرد؛ تازه به علاوه تمامی این موارد، جزیره کرس از غذاهای بسیار خوشمزه با طعم های خاطره انگیز نیز برخوردار است که در کنار سفارش آن ها، شما می توانید از نوشیدنی های محلی این جزیره هم بهره مند شوید حسابی شکم خود را در این جزیره که از بهترین جزایر خوشمزه جهان است، شرمسار نمایید. توجه داشته باشید در این جزیره همه چیز بصورت طبیعی می باشد و تمامی غذاها با مواد اولیه غذایی روز، تهیه و پخته می شوند.

3- مالت (Malta) - دریای مدیترانه

یکی دیگر از جزایر خوشمزه جهان و دریای مدیترانه، یا بهتر است بگوییم از کشورهای خوشمزه جهان، کشور مالت می باشد. مالت از جمله بخش های مدیترانه می باشد که هر ساله با استقبال زیادی از سوی مردم روبرو می شود و طبق آمار در هر سال نزدیک به 1.2 میلیون نفر از آن بازدید بعمل می آورند؛ خط ساحلی این جزیره مشهور است و از سبک معماری حیرت آور آن نیز صخبت های زیادی به گوش می رسید اما چیزی که در این جزیره بیشتر از سایر چیزها می تواند سبب حیرت و شگفتی توریستان شود، وجود مزه ها و طعم هایی ترکیبی از کشورهای مختلف اروپایی و آفریقایی می باشد! آشپزهای جزیره مالت در طی سالیان درازی پیروز به ایجاد ترکیبات غذایی ملت های فرانسه ، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و آفریقا شده اند و توانسته اند منوهای غذایی فوق العاده مجذوب کنندهی را برای پذیرایی از جهانگرد ها و توریستان سفر نموده به این کشور، که یکی از بهترین جزایر خوشمزه جهان است، مهیا سازند.

2- توسکانی (Tuscany) - کشور ایتالیا

توسکانی یک منطقه تاریخی و قدمتی برای کشور ایتالیا می باشد که اگر بخواهیم به تک تک شاخص ها و امتیازات توریستی آن بپردازیم، قطعا هم از حوصله شما خارج خواهد شد و هم متناسب با این مطلب نخواهد بود! در این حد بدانید که لقب توسکانی ایتالیا، بهشت کوچک است و می توان در آن با معماری هاری قرون وسطایی و بعلاوه بناهای تاریخی متعددی روبرو شد که البته با توجه به قرارگیری نام این شهر در لیست 9 مقصد خوشمزه ما، باید از غذاهای درجه یک و فوق العاده خوش ظاهر آن نیز یادی بکنیم؛ این شهر که از بهترین شهرهای خوشمزه جهان است دارای تاکستان های فراوانی می باشد که در جهان از معروفیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل برای توریستان سفر نموده به این منطقه، تورهای کوتاه مدتی نیز در نظر گرفته شده است تا شما بتوانید طبق یک برنامه سفری منظم به اقصی نقاط توسکانی سری زده و از جاذبه های توریستی آن حسابی تماشا نمایید.

1- توکیو (Tokyo) - کشور ژاپن

یکی دیگر از شهرهای خوشمزه جهان توکیو است. توکیو همه چیز برای تفریح یک جهانگرد و توریست دارد اما اگر موافق باشید در این بخش تنها به غذاهای مخصوص ژاپنی بپردازیم و در مورد آن ها کمی صحبت کنیم؛ سوشی یکی از پرطرفداران ترین غذاهای کشور ژاپن، که خود یکی از کشورهای خوشمزه جهان است، می باشد که انصافا با اختلاف زیادی سرآشپزهای ژاپنی این نوع از غذاهای دریایی را به نسبت سایر ملت، خوشمزه و باکیفیت تهیه می کنند! برای سوشی گاه دیده شده است که از ماهی های مختلفی بهره می گیرند و شما می توانید برای آشنایی با تنوع جانوران آبزی این کشور سری به بازار بزرگ ماهی توکیو بزنید. سوشی از جمله غذاهای قابل احترام جهان است که در صورت کج خُلقی و بی رغبتی به آن از سوی شخص مصرف کننده، با وی برخورد جدی می شود چرا که این نوع غذا به وسیله استادهای آشپزی ژاپنی طبخ می شوند و هر آشپزی اجازه و مجوز تهیه چنین غذایی را ندارد. در ژاپن باید برای تبدیل شدن به یک استاد ماهر سوشی پز تقریبا چیزی بین 40 تا 50 سال را کوشش کنید و تجربه آموزی داشته باشید. غذای سوشی در ژاپن تبدیل شده است به یک تجارت برجسته و حائز اهمیت که توصیه می کنیم اگر میلی به خوردن آن ندارید، باز هم سری به شهر زیبا و مجذوب کننده توکیو کشور ژاپن بزنید!

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1517

به "معرفی کشورها و جزایر خوشمزه دنیا ، سفر به اماکن خوشمزه دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کشورها و جزایر خوشمزه دنیا ، سفر به اماکن خوشمزه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید