طرز تهیه گاناش شکلاتی یا سس شکلات برای تزئین روی کیک

به گزارش اخبار نجوم، طرز تهیه گاناش شکلاتی را برای تزئین روی کیک تان حتما امتحان کنید. فرقی نمی کند در چه سنی باشیم تقریبا همه ما از بین انواع شیرینی ها، دسرها و بستنی ها آن هایی که شکلاتی باشند را ترجیح می دهیم. این علاقه هنگامی که روی آن خوراکی سس شکلاتی براق و خوشرنگی باشد دو چندان هم می گردد. از آنجایی که ما هم از این علاقه با خبر هستیم، تصمیم گرفتیم تا امروز مطلبی را آماده کنیم که طرز تهیه گاناش شکلاتی را با ساده ترین روش آموزش دهد.

طرز تهیه گاناش شکلاتی یا سس شکلات برای تزئین روی کیک

گاناش شکلاتی در دستور زیر آمده است علاوه بر اینکه یک سس شکلاتی خوشمزه و پر کاربرد است، به علت عصاره وانیلی که در تهیه آن بکار رفته است عطر متفاوت و خوشایندتری هم دارد. نکته دیگر متمایز کننده این دستور این است که در آن از لوازم و وسایل خاصی استفاده نشده است و هر فرد در آشپزخانه خودش با هر امکاناتی که دارد می تواند این سس شکلاتی را تهیه و مصرف کند.

مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی یا سس شکلات برای تزئین روی کیک

  • خامه صبحانه کاله خرید آنلاین 150 گرم
  • عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
  • چیپس شکلات یا شکلات تخته ای خرد شده شیری یک فنجان

طرز تهیه گاناش شکلاتی یا سس شکلات برای تزئین روی کیک با تمام نکات

مرحله اول

تهیه یک سس شکلاتی حرفه ای به روش قناد ها کار آسانی نیست اما اگر تمام نکاتی که در این طرز تهیه گفته ایم را انجام دهید گاناش شکلاتی برای تزئین کیکتان بی نظیر خواهد شد. برای آغاز ابتدا یک کاسه مقاوم به حرارت بردارید و شکلات را داخل آن بریزید. یک قابلمه یا کتری را از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد. هنگامی که آب جوشید، کاسه حاوی تکه های شکلات را روی کتری یا قابلمه قرار دهید تا شکلات با حرارت آن به آرامی ذوب گردد. هر از گاهی شکلات را با لیسک هم بزنید.

مرحله دوم

از طرفی دیگر خامه را داخل یک قابلمه کوچک یا یک شیر جوش مناسب بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید تا خامه آرام آرام گرم گردد. توجه کنید که حرارت شعله نباید به گونه ای باشد که خامه به جوش بیاید. هنگامی که خامه گرم شد آن را روی شکلات آب شده بریزید و به مدت دو تا سه دقیقه مدام هم بزنید تا مخلوط شکلاتی رنگ و یکدستی حاصل گردد.روی شکلات را بریزید ، سپس بگذارید 2-3 دقیقه بماند تا شکلات به آرامی نرم گردد.

مرحله سوم

پس از این که مواد به خوبی مخلوط شدند، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. یک قاشق چای خوری عصاره وانیل به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا با سس مخلوط گردد. پس کمی خنک شدن گاناش شکلاتی شما آماده است. می توانید آن را روی بستنی، وافل، کرپ، پن کیک و … بریزید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

نکات طرز تهیه گاناش شکلاتی یا سس شکلات برای تزئین روی کیک

  • توجه کنید که هرچه شکلات را ریزتر خرد کنید سریعتر ذوب می گردد.
  • این گاناش شکلاتی را می توانید به مدت پنج روز در یخچال و حدود سه ماه در فریزر نگهداری کنید.
  • نوع شکلات در غلظت و کیفیت سس شکلاتی بسیار اهمیت دارد. پس پیشنهاد می کنیم که از شکلات مرغوب برای تهیه گاناش بهره ببرید.
  • این سس شکلاتی را می توانید با طعم دارچین هم تهیه کنید. برای این کار کافیست میزانی پودر دارچین را به مخلوط شکلات و خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا دارچین کاملا مخلوط گردد و به صورت گلوله باقی نماند.
  • این دستور برای انواع شکلات از جمله شکلات سفید و تلخ هم کاربرد دارد.
  • توجه داشته باشید که برای تهیه گاناش شکلات سفید باید میزان خامه را به دو سوم فنجان کاهش دهید.
  • در صورتی که سس شکلاتی شما اضافه آمد می توانید آن را داخل یک ظرف در بسته بریزید و هر وقت که لازم داشتید آن را داخل مایکروویو قرار دهید تا مجدد ذوب گردد.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1461

به "طرز تهیه گاناش شکلاتی یا سس شکلات برای تزئین روی کیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گاناش شکلاتی یا سس شکلات برای تزئین روی کیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید