صربستان از چین تسلیحات نظامی خرید، اجرای طرح یک کمربند، یک راه چین در اروپا

به گزارش اخبار نجوم، صربستان با خرید یک سامانهٔ موشکی میان برد زمین به هوا از چین که قابلیت راهنمایی راداری را نیز دارد، در راستای تحکیم همکاری خود با این کشور گام تازه ای برداشت.

صربستان از چین تسلیحات نظامی خرید، اجرای طرح یک کمربند، یک راه چین در اروپا

با ما سفر کنید و با کمترین قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، صربستان با خرید یک سامانهٔ موشکی میان برد زمین به هوا از چین که قابلیت راهنمایی راداری را نیز دارد، در راستای تحکیم همکاری خود با این کشور گام تازه ای برداشت.

شرکت دولتی اس دی پی آر صربستان که مسئول خرید تسلیحات خارجی است در گزارش سالانهٔ خود ضمن تأیید این خبر اعلام نمود که در سال 2019 میلادی در مجموع با 31 کشور دنیا 163 قرارداد خرید تسلیحات به ارزش 620 میلیون دلار امضا نموده است.

در این گزارش علاوه بر خرید سامانهٔ موشکی اف کا3 از چین که اولین خرید چنین سامانه ای از پکن توسط یک کشور اروپایی به شمار می رود، به خرید پهپادهای مسلح چین نیز اشاره شده است.

پکن بلگراد را بخشی از طرح راه ابریشم جدیدِ خود یا یک کمربند، یک راه می بیند که مقصودش بسترسازی برای تجارت خارجی شرکت های این کشور است.

چین تا کنون میلیاردها یورو در منطقهٔ بالکان سرمایه گذاری نموده، که عمدتاً در حوزهٔ وام های نرم، ایجاد زیرساخت و راه اندازی پروژه های تأمین انرژی بوده است.

صربستان که ساختار نظامی و تسلیحاتی اش که از شوروی سابق است در سال های اخیر نیز از روسیه میگ 29، موشک، بالگرد، تانک و دیگر تسلیحات نظامی خریداری نموده است. این کشور در سال 2006 میلادی با اعلام بی طرفی نظامی به عضویت ناتو در آمد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 551

به "صربستان از چین تسلیحات نظامی خرید، اجرای طرح یک کمربند، یک راه چین در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صربستان از چین تسلیحات نظامی خرید، اجرای طرح یک کمربند، یک راه چین در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید