چین تحریم اروپا را با تحریم جواب داد خبرنگاران

به گزارش اخبار نجوم، وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در اقدامی تلافی جویانه 10 مقام و نهاد اروپایی از جمله سیاستمداران، دانشمندان و همچنین چهار نهاد را تحریم کرد.

چین تحریم اروپا را با تحریم جواب داد خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای با بیان اینکه رفتار اروپا دخالت فاحش در امور داخلی چین است، اظهار داشت که این اقدام مبتنی بر چیزی جز دروغ و اطلاعات غلط، نادیده دریافت و تحریف واقعیت ها نیست.

وزارت خارجه چین در ادامه بیانیه اضافه نمود که پکن قاطعانه با تحریم های اتحادیه اروپا مخالفت می نماید و آن را به شدت محکوم می نماید.

براساس بیانیه وزارت خارجه چین، اقدامات متقابل از طرف پکن به افراد اروپایی و خانواده های آن ها ضربه وارد می نماید و ورود آن ها به سرزمین اصلی، هنگ کنگ و ماکائو را ممنوع می نماید.

براساس این گزارش، تحریم های چین شامل 10 اروپایی از جمله راینهارد بوتیکوفر رئیس هیئت نمایندگان مجلس اروپا در چین و آدریان زنز محقق آلمانی است که گزارش هایی در خصوص نحوه برخورد با اویغور ها در منطقه سین کیانگ غربی چین منتشر نموده است.

واکنش تند وزارت خارجه چین در حالی صورت گرفت که اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اظهار داشت که چندین مقام میانمار، چین، کره شمالی، لیبی، روسیه، سودان جنوبی و اریتره و همچنین چهار نهاد را در فهرست تحریم های حقوق بشری اتحادیه قرار داده است.

این تحریم ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی افرادی می گردد که گفته شده موازین حقوق بشر را نقض نموده اند.

این برای نخستین بار بعد از سال 1989 میلادی است که اتحادیه اروپا بعضی مقام های چین را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر خوانده تحریم نموده است.

کشور های غربی، چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ متهم می نمایند، اما دولت چین این اتهامات را رد نموده و می گوید تنها کسانی را مجازات می نماید که علیه امنیت کشور اقدام نموده باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 879

به "چین تحریم اروپا را با تحریم جواب داد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تحریم اروپا را با تحریم جواب داد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید