سوء قصد ناکام به جان نخست وزیر کانادا ، هدف و انگیزه متهم چیست؟

به گزارش اخبار نجوم، یک نظامی کانادایی که با وانت سنگین خود به دروازه های محل اقامت نخست وزیر کانادا حمله نموده و وارد آن شده بود، به کوشش برای کشتن یا زخمی کردن جاستین ترودو متهم شد.

سوء قصد ناکام به جان نخست وزیر کانادا ، هدف و انگیزه متهم چیست؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، حادثه چند روز پیش در Rideau Hall اتفاق افتاده و در آن کوری هارن 46 ساله با در اختیار داشتن تفنگ ممنوع از نوع ام-14، دو شات گان و یک هفت تیر کوشش نموده بود وارد محل اقامت نخست وزیر کانادا گردد. پلیس گفته هدف این متهم کشتن یا زخمی کردن ترودو بوده و چند خشاب ممنوع با ظرفیت بالا هم در اختیار داشته است.

عمارتی که نظامی ذخیره کانادایی به آن حمله نموده، در واقع محل اقامت رسمی جولی پایت فرماندار کل کاناداست اما ترودو و خانواده اش هم در یکی از بخش های آن سکونت دارند. فرماندار کل و نخست وزیر کانادا هنگام ورود مرد مسلح به Rideau Hall در آن حضور نداشتند. هارن که عضو رنجرهای کاناداست و معمولا در مناطق دورافتاده به ماموریت می رود، حدود 20 ساعت از مانیتوبا تا اوتاوا با وانت خود آمده و ساعت 6:30 بامداد پنجشنبه گذشته به محل عملیات رسیده بود.

پلیس می گوید وانت سنگین هارن پس از برخورد با دروازه های آهنی از کار افتاده بود اما او خودش را به یک گلخانه نزدیک محل اقامت ترودو و خانواده اش رسانده و پنهان شده بود. نیروهای امنیتی 13 دقیقه پس از برخورد وانت با دروازه متوجه ورود هارن به محدوده شده و او را با یک اسلحه در دست بازداشت نموده بودند. آنچه در محل اقامت فرماندار کل و نخست وزیر کانادا اتفاق افتاده، نشان دهنده یک نقص عظیم در امنیت این محدوده بسیار مهم و حیاتی است.

قرار است نظامی بازداشت شده تا زمان برگزار شدن دادگاه در 10 روز آینده در بازداشت بماند. گفته می گردد او جزو گروهی است که معتقدند بیل گیتس، رئیس مایکروسافت مسئول اصلی به وجود آمدن و گسترش ویروس کرونا در دنیا است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 390

به "سوء قصد ناکام به جان نخست وزیر کانادا ، هدف و انگیزه متهم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوء قصد ناکام به جان نخست وزیر کانادا ، هدف و انگیزه متهم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید