تور کوبا: روابط ایران و کوبا در حوزه روابط سیاسی قابل اتکا است

به گزارش اخبار نجوم، وزیر امور خارجه کشورمان با قابل اتکا دانستن سطح روابط دو کشور در حوزه روابط سیاسی گفت: اراده دولت سیزدهم بر اجرای اسناد همکاری و تفاهمات گذشته بین دو کشور است.

تور کوبا: روابط ایران و کوبا در حوزه روابط سیاسی قابل اتکا است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا که برای برگزاری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های مالی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا به تهران سفر نموده است، بعد از ظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و در مورد موضوعات مورد علاقه به مصاحبه و گفتگو پرداخت.

امیرعبداللهیان در این ملاقات با نام بردن از کوبا به عنوان شریک راهبردی، خواهان توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف شد و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های مالی را فرصت مناسبی برای دو طرف به منظور آنالیز راه های توسعه روابط فیمابین در حوزه های مالی و تجاری و بعلاوه تعمیق همکاری های سیاسی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با قابل اتکا دانستن سطح روابط دو کشور در حوزه روابط سیاسی و بعلاوه همکاری های قابل توجه در بخش بهداشت و درمان، به خصوص در زمینه فراوری واکسن مشترک، اراده دولت سیزدهم بر اجرای اسناد همکاری و تفاهمات گذشته و توافقات نو را مورد تأکید قرار داد و ارتقای همکاری ها در عرصه های مالی و تجاری را با توجه به ظرفیت های موجود در دوطرف حائز اهمیت دانست و خواهان کوشش هرچه بیشتر دو کشور برای به فعلیت رساندن ظرفیت های مالی همکاری ها شد.

امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن محکوم کردن اعمال تحریم های ایالات متحده علیه جمهوری کوبا و با اشاره به گستردگی تحریم های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه دو کشور، بر ضرورت بهره گیری از تجربیات یکدیگر در حوزه اثر کردن تحریم ها تأکید کرد.

ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا نیز در این ملاقات با قدردانی از مواضع پایدار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روابط دو کشور و درقبال تحریم های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه کوبا، انجام این سفر و برگزاری هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور را در جهت روابط راهبردی دو کشور دانست و بر اهمیت استفاده از ظرفیت های مالی دو کشور به نفع مصالح طرفین تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1369

به "تور کوبا: روابط ایران و کوبا در حوزه روابط سیاسی قابل اتکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کوبا: روابط ایران و کوبا در حوزه روابط سیاسی قابل اتکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید