رستم وندی: تاکید وزیر کشور بر استفاده از ظرفیت های علمی در قرارگاه مقابله با کرونا

به گزارش اخبار نجوم، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور بر اتصال علمی و تحقیقاتی میان جامعه دانشگاهی با قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تاکید نمود.

رستم وندی: تاکید وزیر کشور بر استفاده از ظرفیت های علمی در قرارگاه مقابله با کرونا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دکتر تقی رستم وندی در حاشیه نشست امروز آنالیز پیامد های اجتماعی کرونا که در محل وزارت کشور با حضور وزیر کشور و اساتید دانشگاهی حوزه جامعه شناسی برگزار گردید با بیان اینکه رویکرد وزارت کشور استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در مباحث و حوزه های اجتماعی کرونا است؛ گفت: این جلسه به تبادل نظر با جامعه شناسان، صاحب نظران و اساتید علمی کشور به ویژه در حوزه علوم اجتماعی اختصاص داشت.

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با تشریح اینکه مهم ترین تصمیم جلسه امروز تاکید اقای دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و فرماندهی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بر استفاده از ظرفیت های جامعه علمی کشوردر قرارگاه مقابله با کرونا بود؛ گفت: در این خصوص قرار شد یکسری از تحقیقات علمی، نظرسنجی و پیمایش با عطف به نظر به موضوع کرونا صورت گیرد که از نتایج این مطالعات در مسیرسیاست گذاری ها و اجرا برای مقابله با کرونا استفاده گردد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: بحث های نظری در محور های مختلفی به وسیله اساتید علوم اجتماعی یادآوری شد تا در سیاست ها و تصمیمات از آن ها استفاده گردد.

دکتر رستم وندی در این خصوص گفت: یکی از موضوعات مهمی که امروز مورد آنالیز جدی نهاده شد؛ مساله فرد گرایی و جمع گرایی و تاثیر سیاست هایی همانند فاصله گذاری اجتماعی با محدودیت های تردد و قرنطینه بر گسترش احساسات و رفتار های فردگرایانه بود.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: خوشبختانه تجربه یکسال اخیر نشان می دهد جامعه ایرانی همسویی و همراهی خوبی با سیاست های دولت در حوزه کرونا داشته اند.

رستم وندی مطرح کرد: در این جلسه موضوع دیگری که مطرح شد؛ تذکر جامعه شناسان به جدی دریافت مفهوم خطر و در معرض آسیب بودن است که نقش رسانه ها در این خصوص مورد توجه نهاده شد.

وی افزود: بعضی آسیب های مرتبط با بچه ها و جوانان با توجه به تعطیل بودن آموزش حضوری و گسترش استفاده از آموزش غیرحضوری مخاطره ایی مهم است.

وی در این خصوص گفت: بر اساس اعلام وزارت علوم تا پیش از شیوع بیماری کرونا تنها یک درصد از آموزش غیرحضوری یعنی معادل 36 هزار نفر در سطح دانشگاهی را داشتیم، اما امروز آموزش غیرحضوری معادل 100 درصد جامعه دانشگاهی یعنی 3 میلیون و 600 هزار نفر را در برمی گیرد. رستم وندی بیان نمود: این تغییرات یکباره در حوزه زمانی شش ماه به لحاظ جامعه شناسی باید مورد توجه قرار گیرد.

رستم وندی در خاتمه گفت: در مجموع اساتید دانشگاهی هم به چالش ها و فرصت های شیوع کرونا ویروس تاکید داشتند و مقرر شد از مجموعه نظرات جامعه علمی و انجمن های علمی استفاده گردد و اتصالی میان جامعه علمی و قرارگاه مبارزه با کرونا برقرار گردد تا از مطالعات صورت گرفته در قرارگاه کرونا استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 773

به "رستم وندی: تاکید وزیر کشور بر استفاده از ظرفیت های علمی در قرارگاه مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستم وندی: تاکید وزیر کشور بر استفاده از ظرفیت های علمی در قرارگاه مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید