خبرنگاران نشاط جامعه با بهره مندی از فرهنگ عمومی ارتقاء می یابد

به گزارش اخبار نجوم، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان فرهنگ عمومی را یک سرمایه اجتماعی دانست و گفت: نشاط و شادابی جامعه با بهره مندی از فرهنگ عمومی افزایش می یابد.

خبرنگاران نشاط جامعه با بهره مندی از فرهنگ عمومی ارتقاء می یابد

فریدون همتی عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: در سیاست گذاری های حوزه فرهنگ عمومی باید به طور دقیق به آداب، نگرش ها، باورها و ارزش های دینی مردم توجه داشته باشیم و این موارد در برنامه ریزی های فرهنگ عمومی باید بسیار برجسته باشد.

وی با تاکید بر ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه،اضافه نمود: توجه به آموزه های اخلاقی از رویش بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری می نماید و با تکیه بر این اصل مهم می توان جامعه را از بسیاری معضلات در امان نگه داشت.

همتی بیان داشت: مردم پایه های اصلی فرهنگ عمومی هستند و نقش آنها در ارتقا، صیانت، تقویت و ترویج فرهنگ عمومی بسیار مهم و اثرگذار است.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: اگر جامعه ای از فرهنگ عمومی قوی برخوردار باشد، دیگر بخش ها نیز به درستی کار خود را انجام می دهند.

همتی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در سبک زندگی مردم، توضیح داد: بهره مندی از بستر آموزش در مورد این ویروس سبب تغییر رفتار در جامعه شده است.

وی تاکید نمود: امروز با توجه به شیوع ویروس و بیماری کرونا، رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی مصداق شاخص فرهنگ عمومی محسوب می گردد که موجب پیشگیری از این بیماری خواهد شد.

استاندار هرمزگان در این نشست از دستگاه های اجرایی متولی در بخش های مختلف فرهنگی خواست فعالیت ها را برای اشاعه فرهنگ عمومی گسترش دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 462

به "خبرنگاران نشاط جامعه با بهره مندی از فرهنگ عمومی ارتقاء می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نشاط جامعه با بهره مندی از فرهنگ عمومی ارتقاء می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید