تاثیرات استرس زیاد بر سلامتی بدن

به گزارش اخبار نجوم، اگر شما شخصیتی دارید که می توانید به راحتی از وقایع استرس زای روزمره بگذرید، این یک نکته مثبت به شمار می رود و می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. در یک مطالعه در موضوع علم روانشناسی معین شده است، افرادی که به استرس خود ادامه می دهند - یعنی کسانی که روز بعد از یک واقعه استرس زا هنوز هم حس و حال منفی در رابطه با این واقعه دارند - مسائل سلامتی مزمن بیشتری در دهه های آینده خواهند داشت.

تاثیرات استرس زیاد بر سلامتی بدن

محققان داده هایی را از یک نظر سنجی در سراسر کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در این نظر سنجی از بیش از 1100 بزرگسال درباره مقدار (بر حسب عدد) و نوع تجربیات استرس زایی که هر روز داشتند را برای 8 روز متوالی پرسیدند. این تجربیات استرس زا شامل هرچیزی از جر و بحث با افراد دیگر تا مسائل در سرکار، خانه یا مدرسه بود. شرکت نمایندگان واکنش های احساسی خود را نسبت به این عوامل استرس زا در همان زمان و پس از آن رتبه بندی کردند.

سپس محققان تقریبا 10 سال بعد از شرکت نمایندگان در خصوص سلامتی و تحرکشان سوال شد از جمله اینکه آیا از 26 بیماری مختلف مزمن، از جمله بیماری قلبی، سرطان، اختلالات خودایمنی، و یا بیماری ها و دردهای مفصلی، رنج می برند؟ بعلاوه از آنها خواسته شد تا تعیین نمایند تا چه مقدار سلامتی شان در نوع زندگی روزمره آنها نقش دارد.

تعیین شد آنهایی که بر روی استرس خود می مانند نسبت به افرادی که استرس خود را رها می کردند، حال بدتری داشتند.

نتایج نشان می دهد که رها نکردن استرس و فکر کردن زیاد بر روی یک واقعه استرس زا می تواند برای سلامتی شما مشکل ساز باشد و یادگیری اینکه چگونه با استرس بهتر مقابله کنیم و افزایش قابلیت انعطاف پذیری می تواند در جلوگیری از این مسائل و حفاظت از سلامتی خود در طولانی مدت مفید باشد.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1445

به "تاثیرات استرس زیاد بر سلامتی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات استرس زیاد بر سلامتی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید