اساسنامه صندوق ملی مسکن نهایی شد

به گزارش اخبار نجوم، تهران (پانا) - وزارت راه و شهرسازی اساسنامه پیشنهادی صندوق ملی مسکن را برای تصویب به هیئت دولت ارسال کرد.

اساسنامه صندوق ملی مسکن نهایی شد

وزارت راه و شهرسازی اساسنامه پیشنهادی صندوق ملی مسکن ذیل ماده 3 قانون جهش فراوری مسکن را برای تصویب به هیئت دولت ارسال کرد.

ماده 3 قانون جهش فراوری مسکن:

صندوق ملی مسکن به منظور ایجاد هم افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع اقتصادی بخش مسکن، با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع اقتصادی موضوع این قانون، حداکثر تا سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون تشکیل می گردد.

بعضی مفاد اساسنامه صندوق ملی مسکن

بر اساس اساسنامه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، قرار است صندوق ملی مسکن به نهادی برای تأمین منابع اقتصادی پایدار عملیاتی کردن برنامه های بخش مسکن تبدیل گردد.

بعلاوه منابع اقتصادی پراکنده در بودجه های سنواتی در این صندوق متمرکز شده و با منابع اقتصادی غیر بودجه ای بخش مسکن تجمیع و هم افزا می شوند.

بخشی از منابع صندوق ملی مسکن به تأمین اقتصادی تهیه مسکن خانوارهای کم عایدی فاقد مسکن اختصاص یافته و بخش دیگری از منابع نیز به تشویق بانک های عامل برای سرمایه گذاری در فراوری یا نوسازی مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

صندوق ملی مسکن علاوه بر اینکه به محلی برای جذب سرمایه های سرمایه گذاران داخلی و بانک ها تبدیل می گردد، سرمایه های خارجی بخش مسکن نیز در آن متمرکز شده و به نهادی برای همکاری بخش مسکن با بازار سرمایه تبدیل خواهد شد.

از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای صندوق ملی مسکن، تأمین ضمانت بانک پذیر برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن خانوارهای کم عایدی و ساکنان بافت های فرسوده و حاشیه نشینان اعلام شده است

ضمانت اصل و سود تسهیلات بانکی طرح های حمایتی بخش مسکن، اخذ تسهیلات از سیستم بانکی، صندوق توسعه ملی و نهادهای پولی بین المللی، حمایت از توسعه خدمات بیمه ای بخش مسکن، ححمایت از استارتاپ ها و فناوری های نوین در ساخت و ساز و… از دیگر برنامه هایی است که وزارت راه و شهرسازی برای صندوق ملی مسکن پیش بینی نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1241

به "اساسنامه صندوق ملی مسکن نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسنامه صندوق ملی مسکن نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید