8 دمنوش گیاهی که برای کاهش علائم دوران قاعدگی و PMS عالی هستند

به گزارش اخبار نجوم، بیشتر خانم ها در دوران پریود، به ویژه در روزهای اول، نمی توانند روال عادی زندگی خود را در پیش بگیرند. علت این موضوع می تواند هم دردهای جسمی و انقباضات رحم باشد و هم به هم ریختگی خلقی و حساس تر شدن آن ها نسبت به مسائل مختلف. دمنوش های گیاهی یکی از برترین راهکار ها برای پاسخ به ناراحتی های این دوره است. در این مقاله، برترین دمنوش های دوران قاعدگی را به شما معرفی نموده و خواص هر کدام را شرح دادیم.

8 دمنوش گیاهی که برای کاهش علائم دوران قاعدگی و PMS عالی هستند

1. دمنوش آویشن

دمنوش آویشن یک داروی بی ضرر برای تنظیم قاعدگی و کاهش درد است. نوشیدن این دمنوش به شما یاری می نماید تا به مبارزه با دردها و گرفتگی های دوران قاعدگی بروید. بعلاوه آویشن به خاطر داشتن ویتامین های مختلف از جمله ویتامین C باعث تقویت سلامت جسمی تان نیز می گردد. اگر از نفخ شکم در دوران پریود شکایت دارید، حتماً این دمنوش را امتحان کنید.

2. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه یکی از برترین دمنوش های دوران قاعدگی است که همه می توانند از آن استفاده نمایند. اگر در دوران پریود، گرفتگی ها و انقباضات دردناکی را تجربه می کنید، بابونه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. بعلاوه این دمنوش برای افرادی که با علائم جسمی و روانی سندرم پیش از قاعدگی یا PMS دست و پنجه نرم می نمایند، بسیار مفید است.

3. دمنوش زنجبیل

یکی از مسائلی که برخی از افراد در دوران پریود به آن دچار می شوند، حالت تهوع های طولانی یا مقطعی است. دمنوش زنجبیل برترین راهکار برای برطرف این حالت تهوع است. بعلاوه زنجبیل مانند یک مسکن قوی عمل می نماید و می تواند تا حد زیادی از دردها و انقباضات رحم جلوگیری کند. علاوه بر این، اگر می خواهید زودتر پریود شوید، مصرف دمنوش زنجبیل را به شما پیشنهاد می کنیم.

توجه داشته باشید که در صورتی که داری غلظت خون، دیابت و فشار هستید، از نوشیدن دمنوش زنجبیل خودداری کنید.

4. دمنوش گل گاوزبان

اگر در هنگام پریود یا قبل از آن، دچار استرس می شوید و خلقتان به هم می ریزد، گل گاوزبان، یکی از برترین دمنوش های دوران قاعدگی برای شماست. با این که همه ما این گیاه را تنها با همین خاصیت یعنی آرامش بخش بودن می شناسیم، اما دمنوش گل گاوزبان باعث کاهش درد و انقباضات رحم نیز می گردد. بعلاوه نوشیدن این دمنوش به دفع سریع تر لخته های خون هم یاری می نماید.

5. دمنوش رازیانه

رازیانه به گیاهی برای تنظیم هورمون های زنانه معروف است. دمنوش رازیانه مانند یک مسکن قوی عمل می نماید و شما را از دردها و گرفتگی های قاعدگی نجات می دهد. بعلاوه مصرف رازیانه می تواند تاثیر بسیار زیادی در تنظیم سیکل قاعدگی داشته باشد. نوشیدن این دمنوش برای درمان کیست تخمدان نیز مفید است.

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از مقدار دمنوش رازیانه، به هیچ عنوان توصیه نمی گردد و نباید بیشتر از دو لیوان در روز از این دمنوش بنوشید.

6. دمنوش اسطوخودوس

گاهی به هم ریختگی خلقی می تواند از دردهای جسمی نیز آزاردهنده تر باشد و مانع از انجام کارهای عادی و روزمره گردد. با نوشیدن دمنوش اسطوخودوس، تا حد ممکن به روتین زندگی خود بازگردید. بعلاوه این دمنوش باعث بهبود مسائل گوارشی و نفخ شکم نیز می گردد. افرادی که داروهای رقیق نماینده خون مصرف می نمایند، بهتر است از نوشیدن این دمنوش خودداری نمایند.

7. دمنوش زعفران

زعفران، اسمی که برای همه ما آشناست، با نام گیاه قاعده آور نیز شناخته می گردد. اگر سیکل پریودتان به هم خورده است یا به هر دلیلی می خواهید زمان آن را کمی جلو بیندازید، دمنوش زعفران یکی از سریع ترین راه ها برای این کار است. این دمنوش به خاطر وجود آهن، برای افرادی که کم خونی دارند نیز مفید است. مصرف دمنوش زعفران برای بیماران قلبی و عروقی توصیه نمی گردد.

8. دمنوش زیره

زیره یکی از برترین دمنوش های دوران قاعدگی است که می تواند به شما یاری کند، پریود راحت تری را پشت سر بگذارید. اگر خونریزی زیاد در این دوره آزارتان می دهد، دمنوش زیره راهکار مناسبی برای کاهش مقدار آن است. با استفاده از این دمنوش می توانید مقدار درد خود را تا حد زیادی کم کنید و کارهای روزانه خود را انجام دهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آذر 1401 بروزرسانی: 9 آذر 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1496

به "8 دمنوش گیاهی که برای کاهش علائم دوران قاعدگی و PMS عالی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 دمنوش گیاهی که برای کاهش علائم دوران قاعدگی و PMS عالی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید