3 علت تیرگی پوست

به گزارش اخبار نجوم، حفظ پوست درخشان کار ساده ای نیست برای حفظ این درخشش باید از محصولات مختلفی از قبیل لایه بردار پوست گرفته تا سرم ها و کرم ها برای جلوگیری از چین و چروک و سایر علائم پیری استفاده کرد.

3 علت تیرگی پوست

پوست روشن، درخشان و لطیف، چیزی است که همه آرزوی داشتن آن را دارند. اگر پوست شما درخشش خود را از دست داده است ممکن است به دلیل کار هایی باشد که به صورت ناآگاهانه انجام داده اید.

حفظ پوست درخشان کار ساده ای نیست برای حفظ این درخشش باید از محصولات مختلفی از قبیل لایه بردار پوست گرفته تا سرم ها و کرم ها برای جلوگیری از چین و چروک و سایر علائم پیری استفاده کرد.

در این گزارش به 3 کاری اشاره شده است که هر روز به صورت ناآگاهانه انجام می دهیم و منجر به کدر شدن پوست می شود.

یکی از دلایل اصلی عدم درخشندگی پوست کم آبی است. اگر به میزان کافی آب نمی نوشید، جریان خون به پوست کاهش می یابد و در نتیجه پوست شما رنگ پریده تر می شود. کم آبی مداوم می تواند منجر به بروز مسائل طولانی مدتی مانند خطوط ریز، افتادگی پوست و چین و چروک شود. بهتر است هر روز حداقل 8 لیوان آب مصرف کنید تا پوست خود را هیدراته و سالم نگه دارید.

بیدار ماندن تا ساعات اولیه صبح می تواند آسیب های جبران ناپذیری به پوست شما وارد کند. پوست در حین خواب، ترمیم می شود و سلول های آن بازسازی می شوند. اگر به میزان کافی نمی خوابید، سلول های پوست زمان کافی برای ترمیم و بازسازی ندارند و باعث می شود پوست کدر به نظر برسد. هر شب بین 7 تا 9 ساعت خواب به ترمیم و التیام پوست کمک می کند.

آرایش بیش از حد مات و سنگین می تواند پوست را خفه کند و موجب مسدود شدن منافذی شود که تعادل pH پوست را تامین می کنند. محصولات آرایشی بر اساس میزان مات بودن آن ها یا سبوم (چربی) بیش از حد تولید و یا تمام چربی پوست را جذب می کنند.

بهتر است از استفاده از کرم پودر های سنگین دوری کنید و محصولات سبک تری مانند کرم های رنگی پوست یا کرم های BB را انتخاب کنید که پوست را هیدراته می کنند و بر روی پوست سبک هستند؛ این کرم ها در عین حال رنگی نیز هستند که پوست را به خوبی پوشش می دهند.

یک سرم قابل اعتماد که می توانید در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید، سرم ویتامین C است. سرم ویتامین C، دارای عوامل روشن کننده و همچنین آنتی اکسیدان هایی است که به بازسازی رنگ اصلی پوست و افزایش درخشندگی آن کمک می کند. این سرم همچنین کمک می کند که از شر آکنه، آسیب سلولی در پوست خلاص شوید و کلاژن سازی را افزایش می دهد.

ژل آلوئه ورا، آبرسانی را افزایش می دهد، التهاب پوست را کاهش می دهد، تولید کلاژن را افزایش می دهد و منافذ پوست را پاک می کند. این ژل همچنین آسیب های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد را خنثی می کند. گنجاندن ژل آلوئه ورا در روتین مراقبت از پوست یکی از بهترین کار هایی است که می توانید برای پوست خود انجام دهید.

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1450

به "3 علت تیرگی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 علت تیرگی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید