کاهش آمار فوتی های با همراهی کسب و کارها با محدودیت ها

به گزارش اخبار نجوم، حدود 10 روز از اجرای طرح محدودیت های جدید کرونا در کشور می گذرد؛ محدودیت هایی که اغلب مشاغل و کسب وکارها را مجبور به تعطیلی دوهفته ای نموده است. حالا نتیجه مثبت این محدودیت ها در حال ظهور است و آن گونه که دیروز سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نموده است: موارد روزانه مرگ کرونا در کشور بعد از حدود یک ماه برای دومین روز متوالی به زیر 400 نفر رسید و امروز 389 فوتی داشتیم.

کاهش آمار فوتی های با همراهی کسب و کارها با محدودیت ها

نمکی شرح داده است: کاهش موارد مرگ ومیر کرونا در این شرایط سخت و درحالی که مراجع بین المللی پیش بینی نموده بودند آمار مرگ روزانه کرونا در ایران به 800 تا هزار نفر می رسد، با همکاری مردم و مسئولان ممکن شده است. این دستاورد بسیار عظیم و ارزشمندی است، مراجع بین المللی پیش بینی نموده بودند که در این ماه ها موارد مرگ کرونا در ایران به شدت افزایش می یابد البته پیش بینی آن ها در خصوص فرانسه و آمریکا درست از آب درآمد اما در ایران به علت اینکه مؤلفه مشارکت مردم و دستگاه های مسئول را در نظر نگرفته بودند، اشتباه شد.

نمکی درعین حال تأکید نموده است که نباید گول اعداد و ارقام و عادی شدن شرایط را خورد. چراکه ممکن است در دقیقه 90 گل بخوریم. او می گوید: از اردیبهشت بارها گفته ام که هرگونه عادی انگاری باعث می گردد از یک گوشه زمین در دقیقه 90 گل بخوریم، به هرحال شیوع بیماری بیش از ماهه ای قبل است، ویروس کرونا جهش یافته است، نباید زحمات همکاران نظام سلامت را نادیده بگیریم و شرایط حساس را فراموش کنیم باید مراقبت های بهداشتی را همچنان جدی بگیریم.

وزیر کشور هم شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به ارائه گزارش به مردم از یک هفته اجرای طرح محدودیت های کرونایی پرداخت.

طبق شرحات فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا، در 160 شهر که طرح محدودیت تردد و فعالیت صنوف اجرا می گردد، فرایند ابتلای بیماری کرونا رو به پایین است و اکنون در استان بوشهر فوتی ها به صفر رسیده و در خراسان جنوبی از 16 تا 17 فوتی در روز به 6 و 7 نفر رسیده ایم و فرایند خوبی در حال انجام است.

نتیجه مثبت اجرای محدودیت های کرونایی در استان ها

طبق اعلام دانشگاه های علوم پزشکی استان ها هم از زمان اجرای طرح جدید مقابله با کرونا، نتایج رضایت بخشی در کاهش ابتلا و شیوع ویروس کرونا حاصل شده است.

به گفته استاندار آذربایجان شرقی، آخرین آمار تعداد بستری ها در استان حداقل 10 درصد کاهش یافته است.

در اصفهان نیز، طبق آخرین آمار، تعداد بستری بیماران دارای علائم ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های اصفهان 15 درصد کاهش یافته است؛ تعداد کل موارد مثبت و قطعی ابتلا به کرونا با وجود فراز و نشیب هایی که داشته، کاهش یافته و میزان بستری بیماران دارای علائم ابتلا به کرونا نیز به زیر 2 هزار نفر در این استان رسیده است.

بر اساس اعلام استاندار ایلام تعداد بستری های کرونا تعداد بیماران بستری کرونایی به 220 نفر کاهش یافته و تعداد فوتی ها نیز از متوسط 9 نفر در روز در هفته های گذشته به حدود 3 نفر رسیده است. به طوری که صندلی این استان در تعداد بستری ها و فوتی های کرونا به نسبت جمعیت، از رتبه نخست کشوری به رتبه دوازدهم بهبود یافته است.

آن طور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز می گوید، این استان تا هفتم آذرماه سومین روز بدون مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را تجربه کرد و شمار مرگ های ناشی از ابتلا به این ویروس روی عدد 796 ثابت ماند ضمن آنکه میزان بستری ها نیز کاهش 50 درصدی را تجربه نموده است.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، بیست و چهارم آبان ماه، حسن روحانی، رئیس جمهور در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، از اجرایی شدن محدودیت های کلی از اول آذر در سراسر کشور اطلاع داد و گفت: اساس این طرح تا انتها کرونا ادامه دارد و مقررات با توجه به شرایط هر شهر اعلام می گردد.

بلافاصله پس از اعلام این خبر، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد.

در طرح جدید دولت برای مقابله با کرونا، شهرستان های کشور بر اساس میزان بار بیماری کرونا و بستری در بیمارستان به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می شوند. سطح سه یا قرمز بیشترین میزان محدودیت را دارد و سطح دو یا نارنجی محدودیت های کمتری دارد و میزان اعمال محدودیت ها در شهرهای دارای سطح یک یا زرد کمتر است.

در شهرستان های قرمز یا دارای سطح سه که اکنون حدود 100 شهرستان هستند و بیشتر مراکز استان ها ازجمله تهران هم جزو آن است، به جز مشاغل ضروری در اموری که مایحتاج ضروری مردم و مسائل ایمنی و سلامت مربوط می گردد همه مشاغل تعطیل می شوند.

اعمال جریمه برای تردد خودروها از ساعت 21 و همچنین تردد غیرضروری افراد نیز از دیگر مصوبات این طرح است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 671

به "کاهش آمار فوتی های با همراهی کسب و کارها با محدودیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آمار فوتی های با همراهی کسب و کارها با محدودیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید