پکن: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف میان چین و دنیا اسلام است خبرنگاران

به گزارش اخبار نجوم، سخنگوی وزارت خارجه چین در رشته پیغام توییتری با اشاره به اینکه کشورهای غربی اهمیتی برای مسلمانان قائل نیستند گفت که واشنگتن به دنبال ایجاد شکاف میان چین و دنیا اسلام است.

پکن: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف میان چین و دنیا اسلام است خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، هووا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین به کوشش آمریکا برای ایجاد شکاف میان چین و دنیا اسلام اشاره نمود.

وی در رشته پیغام هایی در توییتر نوشت: برای بسیاری از مردم مسلمان، آمریکا امن ترین کشور برای زندگی در آنجا به شمار نمی آید.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اقدامات خصمانه اخیر آمریکا علیه پکن گفت: آشکارا، آنها دنبال هیچ چیزی جز شکست اتحاد، امنیت، ثبات و مهار رشد چین نبوده و دنبال شکاف میان چین و دنیا اسلام هستند تا توجه ها را از تبعیض ها و آزارشان علیه مسلمانان منحرف نمایند.

چون یینگ در پیغام توییتری دیگری نوشته است: واضح است بعضی در آمریکا و اروپا واقعا اهمیتی برای مسلمانان قائل نیستند. آنها پس از حوادث 11 سپتامبر، به بسیاری از کشورهای مسلمان حمله نموده و به نام مقابله با تروریسم، صد ها مسلمان کشته شده و میلیون ها نفر آواره شدند.

این مقام چینی به تبعیض ها و آزار مسلمانان در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز اشاره نمود.

سخنگوی وزارت خارجه چین علاقه مندی آمریکا و کشورهای اروپایی به اقلیت اویغورها در منطقه سین کیانگ را جالب دانست این در حالی است که بنا بر گفته چون یینگ، 56 گروه قومیتی دیگر در چین زندگی می نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا نیز در کنفرانس خبری گفته بو که موضوع اویغورها، مسئله نژادی، مذهبی یا حقوق بشری نبوده بلکه مبارزه با جدایی طلبی، خشونت و تروریسم است و آمریکا اهمیتی برای موضوع اویغورها قائل نیست بلکه با این دستاویز به دنبال تضعیف امنیت و ثبات چین و آهسته کردن فرایند توسعه و رشد این کشور است.

آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی اخیرا با ادعای نقض حقوق اقلیت اویغورها، تحریم هایی را علیه چین اعمال نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 882

به "پکن: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف میان چین و دنیا اسلام است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف میان چین و دنیا اسلام است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید