شهرها با معماری خاص دنیا ، شهرها با معماری برازنده و منحصر به فرد

به گزارش اخبار نجوم، شهرهای بسیاری در دنیا وجود دارند که بخاطر ویژگی های معماری خاص و منحصر به فرد خود مشهور هستند و به طور برابر در بین گردشگران و مردم محلی محبوبیت دارند. در این نوشتار، به معرفی ده عدد از شناخته شده ترین و مشهور ترین شهرها از نظر داشتن معماری برازنده و منحصر به فرد می پردازیم. شهرهایی که می توانند نمایشگاه هایی دیدنی و مقاصد سفر دوستداران معماری محسوب شوند؛ اما چه عاشق معماری باشید و چه تنها دوست داشته باشید به تماشای بناهای مختلف که از نظر زیبایی شناسی منحصر به فرد هستند بپردازید، این شهرها می بایست حتما در لیست شهرهایی که به آنها سفر خواهید کرد قرار گیرند. برای شناختن این شهرهای زیبا که مقصدهای گردشگری ایده آل برای دوستداران هنر معماری و علاقمندان به زیبایی و شکوه به شمار می روند با ما و شهرها با معماری خاص همراه باشید :

شهرها با معماری خاص دنیا ، شهرها با معماری برازنده و منحصر به فرد

مقاصد سفر دوستداران معماری: وین Vienna در اتریش

زمانی که سخن از شهرها با معماری خاص برای دوستداران معماری به میان می آید، ناخودآگاه فکر ها به سمت وین می رود! وین یکی از زیبا ترین شهرهای جهان، یکی از رجحانن شهرها با معماری خاص و مرکز بسیار زیبای کشور اتریش است که به طور مداوم در میان رجحانن شهرهای جهان برای زندگی قرار می گیرد. این شهر بعلاوه جایگاه یک سبک بسیار برجسته و باشکوه معماری است که به آن سبک معماری هابسبورگ Habsburg می گویند. این سبک خاص، متعلق به معماران امپراطوری اتریشی مجارستانی است که برای قرن ها، بعضی از بزرگ ترین و با شکوه ترین قصرها و ساختمان های قاره اروپا را خلق کرده اند؛ بویژه در شهرهای منحصر به فرد وین، پراگ و بوداپست.

مقاصد سفر دوستداران معماری: دبی Dubai در امارات متحده عربی

دبی شهر قرن بیست و یکم است. در بیست سال اخیر، این شهر به طرز غافلگیر نماینده و پیش بینی نشده ای مملو از ساختمان های شگفت انگیز شده است و به عنوان شهر رجحانن ها شناخته می گردد. با این که بعضی از رکوردهای این شهر شکست شده اند، شاهکارهای آینده نگرانه و نوآورانه معماری در این شهر، هنوز هم در جهان معروفیت دارند و اینطور که شنیده می گردد، بناهای فوق العاده ای مانند برج خلیفه Burj Khalifa و برج العرب Burj Al Arab تنها شروعی برای بناهای خارق العاده دیگر به شمار می روند. در حال حاضر، برجی در دبی در حال ساخت است که ارتفاع آن از یک کیلومتر بیشتر خواهد بود و دروازه تازهی برای شهر ساخته خواهد شد که از هر دروازه دیگری در طول تاریخ بزرگ تر خواهد بود.

مقاصد سفر دوستداران معماری: بارسلونا Barcelona در اسپانیا

یکی دیگر از شهرها با معماری خاص بارسلونای اسپانیاست. بارسلونا بخاطر بناهای عجیب و غیر معمول خود که نتیجه هوش و نبوغ خلاقانه آنتونی گائودی Antonio Gaudí هستند مشهور است. سبک عجیب این معمار بی نظیر در نزدیک شدن به جنبش آرت نوو باعث شده است شهر بارسلونا دارای بعضی از عجیب ترین و در عین حال زیبا ترین و شناخته شده ترین بناهای جهان باشد. شناختن بناهای گائودی بسیار آسان است؛ زیرا شهر بارسلونا پر شده از این بناها و گستره وسیع تزئینات خارق العاده آنها و پنجره هایی با شکل های عجیب که تماشای آنها به شدت توصیه می گردد و نباید بازدید از آنها را از دست بدهید. بنابراین معماری این شهر فوق العاده خاص، منحصر به فرد و برازنده است و جذابیت خارق العاده ای دارد.

مقاصد سفر دوستداران معماری: نیویورک New York City در آمریکا

معماری خاص نیویورک، باعث شده که این شهر، شهر اصلی آسمان خراش ها به شمار برود. در این شهر بود که مسابقه رام نشدنی ساختمان ها به سمت آسمان شروع شد؛ نیویورک یا همان سیب بزرگ ممکن است رکورد بلندترین ساختمان های جهان را دیگر در دست نداشته باشد، اما شکوه و جلوه خود را از دست نداده است. این شهر دارای مشهور ترین افق شهری در جهان است و بیشترین تصاویر در جهان از افق این شهر ثبت شده است. بعلاوه افزوده شدن خیابان پارک 432 Park Avenue و ساختمان مرکز تجارت جهانی One World Trade Center نشان داده است که نیویورک هنوز هم قادر است آسمان خراش های خیره نماینده را به افق شهری خود بیافزاید. شکوه و جذابیت معماری در این شهر به سرعت در حال تغییر و تحول است؛ بویژه به لطف پیشرفت های تازهی که در قسمت های کمتر محبوب این شهر در حال رخ دادن هستند.

مقاصد سفر دوستداران معماری: رم Rome در ایتالیا

مرکز ایتالیای در دو زمان مختلف، مرکز جهان بوده است. رومیان باستان یک امپراطوری را در دست داشتند که از بعضی از بزرگ ترین استان های مدرن بزرگ تر بود و رم برای بیش از 2000 سال، جایگاه مسیحیت به شمار می رفت. بناهای رومی که هنوز پابرجا و قابل بازدید می باشند، خیره نماینده هستند. بناهایی مانند کلسیوم Colosseum و تالار رومی Forum Romanum اصلا احتیاج به معرفی ندارند؛ اما در عین حال بناهای سبک رنسانس و کلیساهای باستانی قدیمی در این شهر وجود دارند که به همان میزان خارق العاده می باشند. بنابراین، شهر رم، بدون شک یکی از شهرهایی است که علاقمندان معماری و تاریخ و هر کسی که در این جهان زندگی می نماید می بایست از آن بازدید نمایند.

مقاصد سفر دوستداران معماری: شانگهای Shanghai در چین

شهر شانگهای مرکز رجحان مالی تازه در کشور چین است. منطقه پودانگ Pudong در تنها 20 سال، به یکی از خارق العاده ترین افق های شهری در جهان تبدیل شده است و رقیبی برای شهرهای دیگر از جمله نیویورک و دبی به شمار می رود. بعلاوه شانگهای جایگاه بعضی از نوآورانه ترین بناهای جهان نیز هست؛ بناهایی مانند برج شانگهای Shanghai Tower، بلند ترین بنا در آسیا، که با استفاده از بیشترین گستره دستاوردهای تکنولوژیک ساخته و تکمیل شده است.

مقاصد سفر دوستداران معماری: آتن Athens در یونان

یونانی های باستان نیز مانند رومی ها یکی از پیشرفته ترین و ثروتمند ترین ملت های جهان بوده اند و به همین علت یونان دارای بناها و معابد باستانی بی شمار است. آتن دارای یکی از اولین دموکراسی ها در جهان بوده و بناهای قدیمی این شهر بسیار از زمانه خود جلوتر بوده اند و هنوز هم شاهکارهای مهندسی به شمار می روند. این قلعه ها و معابد باستانی علت اصلی جذابیت منحصر به فرد و شکوه معماری مرکز یونان محسوب می شوند. آتن هم مانند رم دارای ساختمان هایی است که هر عاشق معماری و تاریخ می بایست حداقل یک بار در زندگی خود از آنها بازدید نمایند؛ بناهایی خارق العاده مانند آکروپلیس Acropolis و پارتنون Parthenon.

مقاصد سفر دوستداران معماری: استانبول Istanbul در ترکیه

بزرگ ترین شهر ترکیه با معماری خاص نه تنها در دو قاره واقع شده است؛ بلکه بعلاوه محل حضور دو ابرقدرت بزرگ باستانی، امپراطوری های بیزانس و عثمانی بوده است. این شهر تاریخی منحصر به فرد دارای بناهای فوق العاده ای مانند مسجد آبی Blue Mosque و مسجد ایاصوفیا Hagia Sophia می باشد. علاوه بر شگفتی های معماری این شهر که مربوط به گذشته آن هستند، امروزه استانبول به سرعت به یک کلان شهر بزرگ تبدیل می گردد و آسمان خراش های مختلف از گوشه به گوشه آن سر بر می آورند.

مقاصد سفر دوستداران معماری: فلورانس Florence در ایتالیا (سبک رنسانس Renaissance)

فلورانس یکی از پر بازدید ترین مقاصد گردشگری کشور ایتالیا و بزرگ ترین شهر منطقه توسکانی به شمار می رود. کلیساهای بی نظیری در این شهر وجود دارند که تک تک آنها به تنهایی می توانند جاذبه گردشگری فوق العاده یک شهر کوچک باشند و بعضی از دیدنی های این شهر جزو مشهور ترین و رجحانن منطقه ها دیدنی کشور ایتالیا محسوب می شوند. بعلاوه سرتاسر شهر، نمایشگاهی از رنسانس ایتالیایی می باشد، جنبش هنری انسانی که اروپا را از عصر تاریکی (قرون وسطی) بیرون آورد و باعث نوزایی و تحسین زیبایی ها شد. به سختی می توان زیبایی سبک رنسانس Renaissance را در شهر فلورانس نادیده گرفت. شهری که زادگاه این جنبش در قرن چهاردهم میلادی بوده است. بناهای آراسته متقارن این دوره با ستون ها و گنبدها و تاکید بر رئالیسم و آثار قابل مشاهده قرون وسطی بر این بناها بسیار دیدنی هستند. گنبد فلورانس Florences Duomo و کلیسای Basilica of Santa Maria Novella دو نمونه قابل ذکر از این سبک معماری زیبا به شمار می روند.

مقاصد سفر برای دوستداران معماری: قاهره Cairo در مصر

معماری خاص قاهره زبانزد خاص و عام است. هرم بزرگ جیزه Great Pyramid of Gizaتنها بنای به جای مانده از عجایب هفتگانه جهان باستان و محبوب ترین جاذبه گردشگری کشور مصر به شمار می رود. شهر قاهره، مرکز مصر، علاوه بر اهرام، دارای بناهای باستانی بی شماری است که در هنر معماری مانند جواهرات قیمتی می باشند و نشانه ای از قدرت سابق مصر در جهان محسوب می شوند. قاهره همواره مرکز تجاری قاره آفریقا در کناره رود نیل بوده است و این قدرت مالی و فرهنگی باعث شده است بعضی از عالی ترین بناهای این شهر در طول قرن های متمادی ساخته شوند. با این که فقر بسیار زیادی در این شهر وجود دارد، جذابیت و شکوه معماری در آن خارق العاده و خیره نماینده است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1514

به "شهرها با معماری خاص دنیا ، شهرها با معماری برازنده و منحصر به فرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرها با معماری خاص دنیا ، شهرها با معماری برازنده و منحصر به فرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید