هشدار بایدن به پوتین درباره عواقب دخالت در انتخابات آمریکا

به گزارش اخبار نجوم، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، به رئیس جمهور روسیه درباره عواقب تلاش برای دخالت در فرآیند انتخابات سوم نوامبر هشدار داد.

هشدار بایدن به پوتین درباره عواقب دخالت در انتخابات آمریکا

به نقل از اسپوتنیک، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برآورد های حزب دموکرات درباره دخالت روسیه در انتخابات افزایش می یابد. ادعا می شود که مسکو در تلاش برای تضعیف ستاد بایدن است.

در همین خصوص، جو بایدن به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد عواقب دخالت در فرآیند انتخابات و نقض حاکمیت آمریکا هشدار داده و گفت: پیام من به ولادیمیر پوتین این است: اگر من انتخاب شوم، می آیم، چون این یک معامله و رقابت است، دخالت او نقض حاکمیت ماست. من قبلاً این موضوع را روشن کردم و باز هم آن را روشن خواهم کرد، ترامپ دلش می خواهد پوتین در این زمینه به راه خود ادامه دهد، اما من به شما قول می دهم، در صورت پیروزی ترامپ، این مداخله عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.

او در ادامه پوتین را قلدر خواند و او را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد. این نخستین باری نیست که نامزد دموکرات ها، رئیس جمهور روسیه را مورد خطاب قرار می دهد. بایدن، ترامپ را نیز به اتهام بازی در نقش تسلیم در برابر رهبر روسیه مورد انتقاد قرار داد.

بایدن اوایل ماه اوت (مردادماه) در جریان یک کارزار انتخاباتی گفت: تا به امروز هیچ کدام از رؤسای جمهور آمریکا چنین نقش فرومایه ای نسبت به یک رهبر روس نداشته است، این نه تنها خطرناک است، بلکه باعث تضعیف و تحقیر آمریکا در نگاه جهانی می شود.

این ادعا درباره روسیه در جریان انتخابات 2016 آمریکا مطرح شد، زمانی که دموکرات ها از شکست غیرمنتظره هیلاری کلینتون متحیر شده و آشکارا ترامپ را به تبانی با روسیه متهم کردند؛ آن ها مدعی شدند مسکو در فرایند انتخابات آمریکا دخالت کرده است.

با نزدیک شدن به ماه نوامبر (آبان)، ادعا ها مبنی بر اینکه کرملین دوباره در انتخابات آینده دخالت می کند، قوت گرفته است.

در گزارش اخیر واشنگتن پست، سیا مدعی شده طی تحقیقاتی سری پیرامون این موضوع دریافته است پوتین همراه دستیاران ارشد خود، احتمالا یک عملیات مداخله جویانه را برای تغییر نتایج انتخابات هدایت می کند؛ در واقع نویسنده این گزارش به دنبال این است که بگوید هدف این عملیات تضعیف فعالیت های بایدن است. همچنین در این گزارش ادعا شده که یک قانونگذار برجسته اوکراینی با وکیل شخصی ترامپ در ارتباط است.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بار ها تأکید کرده است مسکو هرگز قصد دخالت در امور داخلی واشنگتن را نداشته و نخواهد داشت. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بار ها به نبود شواهد کافی برای ادعا های آمریکا اشاره کرده است.

بر همین اساس، روز جمعه رئیس جمهور روسیه از ترامپ برای امضای تعهدات عدم مداخله در انتخابات یا سایر امور دعوت کرده و پیشنهاد داد نشست های منظمی بین آژانس و سطح بالاتر در مورد موضوعات اصلی تضمین امنیت اطلاعات بین المللی برگزار شود. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 550

به "هشدار بایدن به پوتین درباره عواقب دخالت در انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بایدن به پوتین درباره عواقب دخالت در انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید