مسکو با کشورهای آسیای مرکزی درباره ابتکارات امنیتی رایزنی کرد

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع درباره ابتکارات امنیتی رایزنی کردند.

مسکو با کشورهای آسیای مرکزی درباره ابتکارات امنیتی رایزنی کرد

در همین ارتباط نیز آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه و شرکای آن در کشورهای مشترک المنافع (CIS) در حال مذاکره در مورد پیشنهادات مسکو به آمریکا و ناتو در زمینه تضمین های امنیتی هستند.

وی اظهار داشت: انتظار می رود در آینده نزدیک چند نشست و گفت وگو با شرکای ما در کشورهای مستقل مشترک المنافع برگزار شود که در آن اسناد و ایده ها و پیشنهادات موجود در آن به طور کامل در سطح تخصصی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته این مقام روسی، پیش نویس توافق نامه های تضمین های امنیتی با ایالات متحده و ناتو که روسیه ارائه کرده است، زمینه را برای حل و فصل مسائل فوری استراتژیک و بررسی گام های عملی برای تضمین امنیت نه تنها در روسیه، بلکه سایر کشورهای شوروی سابق نیز فراهم خواهد کرد.

در 17 دسامبر، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه تضمین های امنیتی بین روسیه و ایالات متحده و پیش نویس توافقنامه در مورد تضمین امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو را منتشر کرد. این توافقنامه پیشنهادی به دستیار وزیر خارجه آمریکا تحویل داده شده است.

روسیه و آمریکا قصد دارند در تاریخ 10 ژانویه در ژنو درباره تضمین های امنیتی مصاحبه کنند. نشست شورای روسیه و ناتو هم قرار است در 12 ژانویه برگزار شود و مذاکرات بین روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) هم برای همان ماه ژانویه برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1276

به "مسکو با کشورهای آسیای مرکزی درباره ابتکارات امنیتی رایزنی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو با کشورهای آسیای مرکزی درباره ابتکارات امنیتی رایزنی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید