روسیه و ژئوپلیتیک اروپا

به گزارش اخبار نجوم، سوئد عضو ناتو نیست، اما روابط نزدیکی با این سازمان دارد. این کشور پس از خاتمه جنگ سرد، برای صرفه جویی در هزینه ها، شمار نیرو های نظامی خود را کاهش داده بود.

روسیه و ژئوپلیتیک اروپا

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

پیتر هولتکویست، وزیر دفاع سوئد روز پنجشنبه 15 اکتبر (24 مهر) به خبرنگاران گفت: در شرایطی هستیم که طرف روسی مایل است از ابزار های نظامی برای دستیابی به اهداف سیاسی استفاده کند. بر این اساس، ما از نظر ژئوپلیتیکی با یک شرایط امنیتی جدید روبرو هستیم. هولتکویست گفت که پیشنهاد بودجه ای جدید دولت شامل افزایش هزینه های نظامی به میزان 27.5 میلیارد کرون سوئد (2.64 میلیارد یورو) تا سال 2025 میلادی است.

با افزایش فعالیت روسیه در منطقه دریای بالتیک، سوئد با شتاب در حال اجرای یک برنامه تسلیحاتی است که خرید موشک های پاتریوت از آمریکا بخشی از آن را تشکیل می دهد.

ماه گذشته، استکهلم پس از ورود دو ناو جنگی روسیه بدون اجازه به آب های سرزمینی اش، اعتراض خود را به مسکو بیان کرد. سوئد همچنین از این که هواپیما های نظامی روسیه بار ها در فاصله ای بیش از حد نزدیک به هواپیما های سوئدی پرواز و حریم هوایی این کشور را نقض نموده اند، شکایت نموده است.

در شرایطی هستیم که طرف روسی مایل است از ابزار های نظامی برای دستیابی به اهداف سیاسی استفاده کند. بر این اساس، ما از نظر ژئوپلیتیکی با یک شرایط امنیتی جدید روبرو هستیم.

دولت سوئد گفته است بودجه نظامی این کشور بین سال های 2021 و 2025 افزایش می یابد و بودجه ای نیز برای افزایش شمار پرسنل نظامی از 60 هزار به 90 هزار نفر، شامل یک تیپ مکانیزه جدید با ادوات زرهی روزآمد در نظر گرفته است. قرار است یک زیردریایی جدید نیز به ناوگان نیروی دریایی سوئد اضافه گردد و به این ترتیب شمار کل زیردریایی های این کشور به 5 فروند خواهد رسید. ناوگان کُروِت سوئد نیز به روز می گردد و کل ارتش، به ویژه نیروی هوایی این کشور به سامانه های تسلیحاتی به روز شده مجهز خواهند شد.

علاوه بر این، قرار است شمار افراد فراخوانده شده به خدمت وظیفه در نیرو های مسلح تا سال 2025 میلادی به 8 هزار نفر در سال افزایش یابد. در سال 2019 این رقم تنها 4 هزار نفر بود. خدمت سربازی اجباری در سوئد در سال 2010 به طور کلی لغو شد، اما این کشور مجددا خدمت وظیفه را برای تعداد محدودی از مردان و زنان در سال 2017 از سر گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 584

به "روسیه و ژئوپلیتیک اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و ژئوپلیتیک اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید