تور گرجستان ارزان: راهنمای گردش در تفلیس برای هنر دوستان

به گزارش اخبار نجوم، تفلیس یکی از زیباترین شهرهای اوراسیایی است که برای علاقه مندان به هنر جذابیت های گسترده و متنوعی دارد. در سفر به این شهر برای تحسین هنر و فرهنگ آن باید از کجا تماشا کنیم؟

تور گرجستان ارزان: راهنمای گردش در تفلیس برای هنر دوستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

تفلیس، مرکز گرجستان، برای علاقه مندان به هنر فعالیت های متنوعی ارائه می نماید. در این مقاله می خواهیم بعضی از جاهای تماشای تفلیس را که مرتبط با هنر و فرهنگ هستند، مثل نمایشگاه هایی از هنرمندان محلی و خارجی، گالری ها، کافه های هنری و هنر خیابانی، به شما معرفی کنیم تا هنر دوستان در تور گرجستان از سفر خود نهایت استفاده را ببرند.

اگر شما هم جزو عاشقان هنر هستید و تصمیم دارید به گرجستان سفر کنید، برای انتخاب انواع تور گرجستان زمینی و هوایی، می توانید به یاری خبرنگاران تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، انتخابی آگاهانه و مقرون به صرفه داشته باشید.

موزه هنرهای زیبا

در موزه هنرهای زیبا، آثاری همانند اشیای میناکاری، پارچه، جواهرات و آثار غیرعادی از گلدوزی به همراه هنر دیواری قدیمی گرجستان و بعلاوه آثاری از گرجستان، روسیه، اروپا و کشورهای شرقی به نمایش گذاشته شده است. این موزه میزبان نمایشگاه های دائمی و موقت است. گنجینه موزه هنرهای زیبا آثاری از اساتید گرجستانی، از عصر برنز گرفته تا هنرمندان معاصر در قرن بیستم به نمایش گذاشته است.

این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها و تعطیلات رسمی، از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به روی علاقه مندان باز است و برای ورودی بای 1.30 دلار پرداخت کنید. اینجا بعلاوه تورهای راهنما برای حداقل 10 نفر برگزار می شود.

خانه موزه الن آخولدیانی (Elene Akhvlediani House-Museum)

این موزه که در سال 1976 تاسیس شده است، مربوط به هنرمند مشهور گرجی، الن آخولدیانی است که می توانید در آن آثار تصویری و گرافیکی، طرح های تئاتری، لباس، تصاویر کتاب و آرشیو شخصی او را مشاهده کنید. در این مکان معمولا نمایشگاه های شخصی و شب های موضوعی برگزار می شود و فضایی برای گردهمایی هنرمندان برجسته ایجاد نموده است.

خانه موزه الن آخولدیانی مثل موزه هنرهای زیبا هرروزه به جز دوشنبه ها و تعطیلات رسمی باز و هزینه ورودی آن 1.30 دلار است.

خانه موزه Mose Toidze

Mose Toidze هنرمند گرافیست، نقاش و عضو انجمن علمی آموزشگاه اتحاد جماهیر شوروی بود. این خانه موزه برای حفظ و معرفی آثار او به عموم احداث شد و در آن حدود 373 نقاشی و آثار گرافیکی به سبک های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر این، اینجا می توانید آرشیوی غنی از آثاری که نشان از تاریخ میراث فرهنگی ملی گرجستان دارد، مثل نشریه هایی از اواخر قرن 19 تا قرن بیستم، نامه های شخصی، پرتره ها و عکس های این هنرمند را مشاهده کنید.

گالری ملی

تاریخ گالری ملی به سال 1920 برمی شود و به یکی از فضاهای نمایشگاهی مرکزی شهر تبدیل شده است. در این گالری نمایشگاه های دائمی و موقت برگزار می شود. در چهار سالن اصلی نمایشگاه آثاری از هنرمندان برجسته قرن بیستم مثل David Kakabadze، Niko Pirosmanashvili و Lado Gudiashvili به نمایش درآمده است.

گالری ملی مثل سایر موزه ها روزهای دوشنبه و تعطیلات رسمی تعطیل است. برای ورود و بازدید از این گالری باید 2.90 دلار بپردازید.

موزه هنر مدرن

موزه هنر مدرن در سال 2012، در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع در تفلیس افتتاح شد و چند سالن نمایشگاهی، مراکز آموزشی، استودیوی بچه ها، سالن هنر و یک کافه دارد. نمایشگاه های این موزه هر ماه تغییر می نماید، پس قبل از سفر خود، صفحه فیس بوک موزه را چک کنید و ببینید در طول اقامت شما چه نمایشگاه هایی برگزار می شود.

گالری Fotographia

دوستداران عکاسی باید به Fotographia سر بزنند؛ یک گالری که نسخه محدود عکس تفلیس در آن به نمایش درآمده است. هدف از تاسیس این گالری، حمایت از آثار عکاسان محلی و بین المللی است. گالری Fotographia در سال 2017 به وسیله یک عکاس متولد آمریکا، Ryan McCarrel و یک هنرمند گرجی به نام Giorgi Rodionov افتتاح شد؛ هدف اصلی این گالری ارتقای اعضای جامعه عکاسی گرجستان بود؛ کسانی که به طور قابل توجهی بر هنرهای بصری تاثیرگذار هستند.

این گالری بعلاوه میزبان رویدادهای مختلف و کارگاه های آموزشی است، پس اگر دوست دارید در چنین رویدادهایی شرکت کنید، صفحه فیس بوک این گالری را چک کنید.

معابر زیرزمینی

هنر خیابانی در تفلیس در همه جای شهر دیده می شود. با این حال نقاط مختلفی در این شهر وجود دارد که می توانید بعضی از برترین های این هنر را تماشا کنید. معابر زیرزمینی اصلی ترین فضایاهای شهر برای تماشا هنر خیابانی هستند.

هم معابر بزرگ و هم کوچک می تواند دیوارنگاری های زیبا و مجذوب کننده را در خود پنهان نموده باشد که بعضی از این آثار درون مایه های اجتماعی، سیاسی یا فرهنگی دارند. در معابر زیرزمینی Vake Park و Hero Square چند نمونه از برترین هنرهای خیابانی از هنرمندان محلی وجود دارد.

کافه گابریادزه (Gabriadze Cafe)

کافه گابریادزه که درست کنار برج مشهور ساعت قرار گرفته است، بخشی از مجموعه گابریادزه است. Rezo Gabriadze یک نمایش نامه نویس، مجسمه ساز، کارگردان، نویسنده و نقاش است که برج ساعت را خلق و این کافه و تئاتر عروسکی آن را طراحی نموده است. کافه گابریادزه به نمایش هنر او، از جمله پوسترها، مجسمه ها، ظروف سفالی و نقاشی های او اختصاص دارد.

کافه Moulin Electrique

کافه Moulin Electrique یکی از محبوب ترین کافه ها بین مردم محلی است. این کافه با پوسترها و عکس های قدیمی و دکوری زیبا برترین جا برای تجربه لحظاتی آرامش بخش در کنار نوشیدن نوشیدنی مورد علاقه تان و صرف یک وعده غذای بسیار لذیذ در یکی از روزهای گرم تابستان است. اگر دوست دارید در تور تفلیس لذت تجربه هم صحبتی با مردم محلی را تجربه کنید، حتما به این کافه سر بزنید.

هاستل فابریکا تفلیس (Fabrika Hostel Tbilisi)

هاستل فابریکا یکی از برترین جاها برای تحسین هنر خیابانی در تفلیس است. این هاستل که در یکی از کارخانه های قدیمی دوران شوروی قرار گرفته است، فضایی چندمنظوره است که شامل یک هتل، چند کافه، بار، فروشگاه و... می شود.

هم نمای بیرونی و هم حیاط هاستل فابریکا با دیوارنگاری هایی از هنرمندان محلی تزئین شده است. علاوه بر این، اینجا فستیوال Fabrikafitti برگزار می شود، جایی که هنرمندان محلی دور هم جمع می شوند و روی دیوارهای خاکستری آن هنر خود را نشان می دهند.

خانه کافه هنر (Art-Cafe Home)

در آخر روز حتما سری به خانه کافه هنر بزنید، جایی که نقاشی های رنگارنگ روی دیوارها و بعلاوه سقف هر طبقه را آراسته است. در این کافه بنشینید و نوشیدنی مورد علاقه تان را سفارش دهید و از تماشای آثار هنری که در 3 طبقه به نمایش گذاشته است، لذت ببرید. آخر شب ها مردم محلی در این کافه دور هم جمع می شوند و از اجرای موسیقی زنده بهره می برند.

کافه گالری

کافه گالری مثل خانه کافه هنر عصرها و شب ها، مکانی فوق العاده برای تفریح بیشتر مردم محلی است. با این حال شما می توانید عصر زود به این کافه بیایید و غرق تماشای پرده های نقش دار و آثار هنری شوید که روی دیوارهای کافه نصب است.

بناهای هنری و فرهنگی تفلیس فقط در این لیست خلاصه نمی شود. شما می توانید لیست کاملی از جاذبه های فرهنگی و جاهای تماشای تفلیس را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / packslight.com / theculturetrip.com
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1317

به "تور گرجستان ارزان: راهنمای گردش در تفلیس برای هنر دوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: راهنمای گردش در تفلیس برای هنر دوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید