مرکز آمار ارائه گزارش واکسیناسیون و مرگ 2000 نفری را رد کرد

به گزارش اخبار نجوم، در پی اعلام ارائه گزارش مرکز آمار ایران به وزیر بهداشت در رابطه با آثار واکسیناسیون و مرگ 2000 نفری بعد از آن، این سازمان تاکید کرد که هیچ گونه گزارشی در این رابطه تهیه و ارائه نکرده و اصلا در حوزه وظایف مرکز آمار ایران قرار ندارد.

مرکز آمار ارائه گزارش واکسیناسیون و مرگ 2000 نفری را رد کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اخیرا گزارش هایی منتشر شد در رابطه با این که مرکز آمار ایران گزارش آماری مفصلی در رابطه با شرایط واکسیناسیون کووید - 19 تهیه کرده و به وزیر بهداشت ارائه کرده است و در آن جزئیات تزریق واکسن و آثار پس از آن ارائه و حتی اعلام شده که حدود 2000 نفر حدود دو هفته پس از تزریق واکسن جان خود را از دست داده اند.

پیگیری ایسنا، از مرکز آمار ایران برای شفاف شدن جریان تهیه این گزارش و این که آیا چنین گزارشی از این سازمان به وزارت بهداشت ارائه شده و اگر اینگونه بوده چه محتوایی داشته است با عدم تایید مرکز آمار ایران همراه بود.

طبق توضیحی که این سازمان ارائه کرد، مرکز آمار ایران به هیچ وجه آماری از واکسیناسیون کووید - 19 تهیه نکرده و هیچ گزارشی به وزیر بهداشت یا این وزارتخانه ارائه نکرده است.

براساس اعلام مرکز آمار ایران، این سازمان تا به امروز حتی جلسه ای در مورد واکسیناسیون کووید- 19 با وزارت بهداشت نداشته و خارج از آن تهیه چنین گزارشی با این محتوا اصلا جزو وظایف مرکز آمار ایران نیست.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، به طور کلی هر دستگاه اجرایی مرکز آمار تخصصی خود را دارد و جدا از مرکز آمار ایران است، اما برخی مرکز آمار دستگاه های اجرایی را با مرکز آمار ایران تفکیک نمی کنند و اغلب نامی از مرکز آمار می آید آن را به مرکز آمار ایران ارتباط می دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1092

به "مرکز آمار ارائه گزارش واکسیناسیون و مرگ 2000 نفری را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز آمار ارائه گزارش واکسیناسیون و مرگ 2000 نفری را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید