فرانسه در ورزشگاه ها مراکز واکسیناسیون دایر کرد

به گزارش اخبار نجوم، خبرگزاری خبرنگاران- دولت فرانسه در روبرو با افزایش شدید میزان ابتلا به کووید 19، به ایجاد ده ها مرکز عظیم واکسیناسیون در ورزشگاه های ورزشی اقدام کرد.

فرانسه در ورزشگاه ها مراکز واکسیناسیون دایر کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیون فرانس 24، دولت فرانسه در روبرو با افزایش شدید میزان ابتلا به کووید 19، به ایجاد ده ها مرکز عظیم واکسیناسیون در ورزشگاه های ورزشی ناگزیر شد.

آمار های همه گیری کرونا در منطقه پاریس همچنان نگران نماینده است. نرخ ابتلا از 474 مبتلا به ازای هر یک صد هزار نفر در هفته گذشته، دیروز به 537 مبتلا در یک صد هزار نفر رسید. هم اکنون شمار بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه به اندازه روز های قرنطینه اول بالاست. در حال حاضر 1300 نفر در بخش مراقبت های ویژه منطقه پاریس بستری هستند. دولت از افتتاح دست کم 35 مرکز واکسیناسیون در کشور اطلاع داد. این مراکز با هدف واکسیناسیون 30 میلیون نفر تا تابستان راه اندازی شده اند.

گزارشگر این شبکه گفت: دولت فرانسه برای مقابله با همه گیری کووید-19 و پیروزی در برابر این بیماری، به ایجاد مراکز عظیم واکسیناسیون در ورزشگاه های ورزشی روی آورده است. در مارسی و لیون اقداماتی از این دست به اجرا گذاشته شده است. در ورزشگاه ورزشی ژرلان در لیون، در تمامی روز های هفته، از ساعت 8 تا 20 به متقاضیان واکسن تزریق می گردد.

این مرکز حدودا دو ماه پیش شروع به کار کرد و هر روز بر شمار تزریق واکسن ها اضافه کرده می گردد.

فرانس 24 بخشی از سخنان دکتر دنیا فاتوم مسئول مرکز واکسیناسیون ژرلان را پخش کرد. ما از حدود یک ماه نیم پیش، به واکسیناسیون مبادرت می کنیم و روزانه 1200 واکسن تزریق می کنیم.

گزارشگر ادامه داد: تا ماه اوریل بین 100 تا 200 مرکز واکسیناسیون عظیم در فرانسه ایجاد خواهد شد. برای اداره بعضی این مراکز از آتش نشان ها و ارتش یاری گرفته می گردد.

اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه گفت: از بخش بهداری ارتش برای اداره مراکز واکسیناسیون استفاده می گردد. در حدود 35 مرکز قرار است از نیرو های ارتش و آتش نشان استفاده گردد.

گزارشگر اضافه کرد: این در حالی است که همین وزیر در ماه ژانویه حاضر نبود در باره ایجاد مراکز عظیم واکسیناسیون حرفی بشنود.

فرانس 24 بخشی از سخنان وران در ماه ژانویه را پخش کرد که گفت: من شخصا به ایجاد مراکز واکسیناسیون عظیم در ورزشگاه های ورزشی و ایجاد صف های طویل در بحبوحه زمستان اعتقادی ندارم.

گزارشگر ادامه داد: میلیون ها دوز واکسنی که می بایست در فصل بهار به مردم تزریق گردد، دلیل این تغییر استراتژی بوده است. تنها مشکل باقی مانده این است که بیش از 25 میلیون نفر می بایست در ماه ژوئن واکسن خود را دریافت نمایند. فرانسه برای اجرای برنامه واکسیناسیون گسترده از کشور هایی مثل آمریکا که در بعضی مراکز روزانه ده هزار نفر را واکسینه می شوند، الگو گرفته است.

دولت امیدوار است با ایجاد این مراکز عظیم واکسیناسیون، به هدف مشخص شده یعنی واکسیناسیون 30 میلیون نفر تا نیمه ماه ژوئن دست بیابد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 870

به "فرانسه در ورزشگاه ها مراکز واکسیناسیون دایر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه در ورزشگاه ها مراکز واکسیناسیون دایر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید