تظاهرات هزاران نفر در پاریس علیه اصلاحات بیمه بیکاری

به گزارش اخبار نجوم، به دنبال بحران شیوع کرونا و پیامدهای مخرب مالی آن، هزاران نفر در پاریس در اعتراض به اصلاحات بیمه بیکاری که از تابستان سال جاری اجرایی می گردد، تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران نفر در پاریس علیه اصلاحات بیمه بیکاری

به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، هزاران نفر در پاریس در اعتراض به اصلاحات بیمه بیکاری که از ماه ژوئیه،تیر لازم الاجرا می گردد، تظاهرات کردند.

این روزنامه فرانسوی اضافه نمود: در این تظاهرات که از سوی کنفدراسیون عمومی کار، اتحادیه های صنفی و انجمن هایی همچون جنبش ملی بیکاران سازماندهی شده است، معترضان خواهان لغو اصلاحات بیمه بیکاری و همچنین بازگشایی فوری مراکز فرهنگی شدند.

لوپوئن در ادامه نوشت: نحوه جدید محاسبه یاری هزینه ها در اصلاحات بیمه بیکاری که از تابستان سال جاری اجرایی می گردد، منافع و مزایای متقاضیان مشاغل پاره وقت و فصلی و همچنین با قراردادهای کوتاه مدت را تهدید می نماید.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، بر اساس اصلاحات بیمه بیکاری، بیش از یک میلیون نفر که حق بیمه بیکاری را دارند، از ماه ژوئیه (تیر) یاری هزینه ماهیانه کمتری نسبت به قوانین فعلی دریافت می نمایند.

یکی از کارگران که به صورت قرارداد کوتاه مدت با چندین کارفرما کار می نماید، در این باره گفت: از دست دادن 40 درصد یاری هزینه بیکاری در ماه هایی از سال که کار آن ها تعطیل است، موجی از بیم و نگرانی را برانگیخته است.

الیزابت بورن، وزیر کار فرانسه در این باره توضیح داد: ما صدای مخالفان را شنیده ایم اما ناچار به اصلاح نظام کنونی هستیم.

وی اضافه نمود: بعضی از افراد در سال گذشته (2020) به دلیل پیامدهای مخرب ناشی از بحران شیوع کرونا قادر به کار کردن نبوده اند، از این رو یاری هزینه های فوق العاده ای به آن ها تخصیص داده شد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 948

به "تظاهرات هزاران نفر در پاریس علیه اصلاحات بیمه بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران نفر در پاریس علیه اصلاحات بیمه بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید