عکاسی از ابهام مه آلود چشم انداز ها

به گزارش اخبار نجوم، عکاسی هم مثل هر هنر دیگری شاخه ها و ژانر های متفاوتی دارد؛ برخی ها عکاس خبری هستند و اتفاقات روزمره و مهم در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی را ثبت می نمایند؛ برخی ها دغدغه شان عکاسی از طبیعت است و زیبایی ها و لحظه های شگفت انگیز زندگی گیاهان و جانوران را به تصویر می کشند. اما عکاسان دیگری هم هستند که وقتی عکس می گیرند، هدفشان در اصل ثبت چشم انداز ها و چیز های بیرونی نیست بلکه می خواهند با عکس هایشان حال و هوا هایی درونی و ذهنی را به مخاطب منتقل نمایند. هنری پرستس جزء این دستۀ آخر است.

عکاسی از ابهام مه آلود چشم انداز ها

به گزارش خبرنگاران؛ پرستس یک عکاس خودآموختۀ اهل پرتغال است که تمرکزش بر ثبت چشم انداز ها و لحظه هایی است که با جلوه و حال و هوای خاصشان احساساتی عمیق را در مخاطب بیدار می نمایند. عکس های پرستس ظاهر پیچیده و عجیب و غریبی ندارند، اما با این وجود حالتی رازآلود در آن ها هست که تخیل ما را تحریک می نماید. عکس های او از آن نوع تصاویری هستند که آدم دلش می خواهد مدتی طولانی به آن ها نگاه کند، در حال و هوایشان غرق گردد و در ذهنش داستان هایی مبهم و رویاگونه دربارۀ آن ها بسازد.

از عکس های پرستس احساسات کاملا متفاوت و گوناگونی می گردد گرفت. تنهایی، اندوه، ترس، ابهام و حتی امیدواری؛ این عکس ها ترکیبی هنرمندانه از همۀ این عواطف را در دل خودشان دارند. چشم انداز هایی که پرستس برای ما به تصویر می کشد اغلب فضا هایی مه گرفته دارند و نورپردازی آن ها به صورتی است که عمق زیادی به تصاویر می بخشد. نور های رنگی وقتی فضای مه آلود را روشن می نمایند، حالتی رویایی در عکس ها ایجاد می نمایند. با وجود اینکه در بیشتر عکس ها مه همه جا را فرا گرفته است، اما وضوح و شفافیت تصاویر آنقدر هست که انگار بوی علف ها و نمناکی زمین را می گردد حس کرد.

پرستس از سال 2017 تا کنون جوایز متعددی را در زمینۀ عکاسی از آن خودش نموده است که مهم ترین آن ها جایزۀ معتبر مکعب طلایی است که در سال 2021 از موسسۀ اِی دی سی (ADC) نیویورک دریافت کرد. در اینجا تعدادی از برترین عکس های پرستس را ملاحظه خواهید کرد؛ عکس هایی که اغلب در منظره ها اطراف روستا های پرتغال و اسپانیا گرفته شده اند.

منبع: henriprestesp.com

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1425

به "عکاسی از ابهام مه آلود چشم انداز ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاسی از ابهام مه آلود چشم انداز ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید