علی اف و پوتین اوضاع جاری قره باغ را آنالیز کردند

به گزارش اخبار نجوم، در گفت و گوی تلفنی امروز (چهارشنبه) الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه شرایط پساجنگ قره باغ مورد آنالیز نهاده شد .

علی اف و پوتین اوضاع جاری قره باغ را آنالیز کردند

جهت دریافت خدمات قیمت طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در این گفت و گوی تلفنی حل وظایف عملی برای تامین ثبات و امنیت در منطقه مطابق با بیانیه های سه جانبه 10 نوامبر سال 2020 و 11 ژانویه سال 2021 روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان ، آنالیز شد .

علی اف و پوتین در این ارتباط حوادث اخیر در مرز مشترک جمهوری اذربایجان و ارمنستان را مورد اشاره قرار داد و ابراز عقیده کردند که راه چاره مسایل پیش امده در این زمینه فقط به وسیله روشهای سیاسی و دیپلماتیک امکان پذیر است .

اختلافات اخیر ارمنستان و جمهوری اذربایجان در زمینه مشخص مرز ها ، موجب تنش در مرز مشترک دو کشور شده است .

رییس جمهوری روسیه در این ارتباط اظهار داشت که کشورش کوشش های میانجیگری و یاری سازنده به مشاوره با هدف دستیابی به توافق بین آذربایجان و ارمنستان در خصوص مشخص مرز ها را ادامه خواهد داد .

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظمی 44 روزه اغاز شده ششم مهر ماه سال گذشته توانست سرزمینهای تحت اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ را آزاد کند .

این درگیری های نظامی با امضای بییانیه سه جانبه 20 آبان ماه سال گذشته میان روسای جمهوری آذربایجان و روسیه و نخست وزیر ارمنستان سرانجام یافت .

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 949

به "علی اف و پوتین اوضاع جاری قره باغ را آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف و پوتین اوضاع جاری قره باغ را آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید