عراقچی: چین و روسیه تقریبا در همه موارد با ما همراهند، تحریم های کاتسا هم باید لغو گردد

به گزارش اخبار نجوم، معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید نمود، تمام تحریم هایی که بعد از اجرایی شدن برجام وضع شده اند؛ چه آنها که در دوره اوباما و چه آنها که در دوره ترامپ وضع شده اند، باید لغو شوند.

عراقچی: چین و روسیه تقریبا در همه موارد با ما همراهند، تحریم های کاتسا هم باید لغو گردد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پرس تی وی، رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی در وین، روز سه شنبه در خاتمه دور جدید گفت وگوهای کمیسیون مشترک برجام درباره تحریم های موسوم به کاتسا تایید کرد که ایران بر لغو همه تحریم ها از جمله کاتسا تاکید دارد.

عراقچی در باره ترتیبات اقدامات آمریکا و ایران تاکید نمود: مواضع ما هیچ تغییری ننموده است. آمریکا ابتدا باید همه تحریم ها را لغو کند و ایران تنها پس از راستی آزمایی لغو تحریم های آمریکا، به تعهدات برجامی خود بازمی گردد.

وی اضافه نمود: این موضع ایران تغییر نخواهد کرد.

معاون ظریف در عین حال با اشاره به کارگروه سوم کمیسیون مشترک که از فردا در وین شروع به کار می نماید و پیش تر با عنوان کارگروه ترتیبات و توالی (sequence) شناخته می شد، گفت: این کمیسیون بر روی اقدامات عملی یا practical arrangements متمرکز خواهد شد. وظایف این کارگروه علاوه بر آنالیز نحوه راستی آزمایی و مدت زمان آن، معین جدول زمانی اقدامات همه طرف ها برای انجام تعهداتشان خواهد بود.

رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی درخصوص تحریم های موسوم به چرخه دلار یا U-turn که مانع اصلی تعاملات بانکی ایران و مانع عظیم بهره مندی ایران از منابع برجام است و اینکه آیا ایران برداشته شدن این تحریم ها را نیز مطالبه نموده؟ گفت: آنالیز این موضوع را باید به کارشناسان بسپاریم.

وی در عین حال اضافه نمود: در حال حاضر در حال کار بر روی موضوع تبدیل پول های مختلف هستیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تأکید مجدد بر اینکه ایران نمی پذیرد که گفت وگوها بدون نتیجه ادامه یابد، گفت: اگر احساس کنیم سایر طرف ها جدیت لازم را ندارند، گفت وگوها را متوقف می کنیم.

مذاکره کننده ارشد ایرانی در نشست وین گفت: هنوز به این نتیجه نرسیده ایم.

رئیس هیات ایرانی اضافه نمود: تصمیم گرفتیم کار دو کارگروه قبلی که یکی موضوع تحریم های آمریکا و دیگری اقدامات هسته ای ایران را آنالیز می نماید، فشرده تر گردد.

عراقچی همچنین از همسانی مواضع چین و روسیه با ایران ابزار رضایت کرد و گفت: قبل از جلسه امروز کمیسیون مشترک در گفت وگوهای دو و سه جانبه با هیات های چینی و روسی متوجه شدیم تقریبا در همه موارد با آنها اشتراک مواضع داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 928

به "عراقچی: چین و روسیه تقریبا در همه موارد با ما همراهند، تحریم های کاتسا هم باید لغو گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: چین و روسیه تقریبا در همه موارد با ما همراهند، تحریم های کاتسا هم باید لغو گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید