ضدعفونی کننده ایمن نانویی برای دام و طیور

به گزارش اخبار نجوم، شرکت نانو پوشش فلز ضدعفونی کننده سطوح، کف سالن، دیوارها و محوطه نگهداری دام و طیور را فراوری و به بازار عرضه می نماید.

ضدعفونی کننده ایمن نانویی برای دام و طیور

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مقاومت میکروبی و سویه های مقاوم بیمارستانی از جمله چالش های اساسی در حوزه پزشکی و سلامت محسوب می شوند. ضدعفونی کننده های نانویی به عنوان یک راه چاره تازه جهت مقابله با این مسائل به تأیید مجامع معتبر علمی رسیده اند؛ این نانوضدعفونی کننده ها، ماندگاری و اثربخشی بالایی دارند.

بر همین اساس شرکت نانو پوشش فلز از یک دهه پیش فراوری آزمایشی و تحقیق بر خواص نانوکلوئید نقره را شروع نموده و بر پایۀ این تحقیقات این شرکت پیروز به فراوری انواع ضدعفونی کننده نانویی شده است. این محصولات به عنوان ضد عفونی کننده سطح بالا شناخته می گردد که مادۀ مؤثرۀ اصلی در آن نانوذرات نقره است.

ضدعفونی کننده سطوح، کف سالن، دیوار ها و محوطه نگه داری دام و طیور حاوی نانوذرات با غلظت 4000 ppm که با نام نانوبیوساید شناخته می گردد، پیروز به کسب مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی شده است.

این محصول در حوزه های انسانی و دام و طیور کاربرد داشته و نسبت به بسیاری از ضدعفونی کننده های غیرنانویی از کارایی بالاتری برخوردار است.

از جمله مزیت های ضدعفونی کننده نانوبیوساید نسبت به سایر ضدعفونی کننده های شناخته شده می توان به پایه آبی محصول، نداشتن سمیت استنشاقی، عدم ایجاد حساسیت تنفسی، عدم سمیت سلولی و پوستی و عدم ایجاد مقاومت در میکروارگانیسم ها و قرارگرفتن نانوذرات به علت سایز نانو در خلل و فرج سطوح و ابزار ها اشاره نمود.

در حالی که سایر ضدعفونی کننده ها پس از زمان کوتاهی تبخیر یا تجزیه می شوند، ماندگاری و اثربخشی بالا از جمله ویژگی های شاخص ضدعفونی کننده های نانوبیوساید است.

علاوه بر این، از آنجا که بیشترین مشکل در ضدعفونی کردن خلل و فرج و کنج ها است، ضدعفونی کننده نانوبیوساید با قرارگرفتن نانوذرات در خلل و فرج و کنج ها رشد و حیات میکرو اورگانیسم ها را در این فضا ها به حداقل می رساند. لازم به ذکر است که محصولات فراوریی شرکت نانو پوشش فلز نسبت به محصولات نانویی وارداتی از مزیت قیمتی قابل توجهی برخوردار است.

در حال حاضر شرکت نانو پوشش فلز محلول های ضدعفونی کننده بیمارستانی، محلول ضدعفونی کننده دام و طیور و محلول ضدعفونی کننده دام کوچک را با برند نانوبیوساید فراوری و عرضه می نماید.

شرکت صنعتی و تحقیقاتی نانوپوشش فلز یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزۀ فناوری نانو است. این شرکت دارای 15 فناوری ثبت شده و 18 پتنت داخلی و خارجی و بیش از 20 محصول فراوریی است.

پروژۀ خاتمه نامۀ کارشناسی ارشد و دکتری متعددی با همکاری این شرکت به نتیجه رسیده است. شرکت نانو پوشش فلز علاوه بر دریافت گواهی نامه نانو مقیاس برای محصولات خود، پروانه تأسیس غذا و دارو، مجوز فعالیت شرکت دارویی، پروانه ساخت سازمان غذا و دارو (دریافت کد های IRC تایید شده)، ISO 9001-2015، ISO 14001-2015، ISO 45001-2018 و GMP را نیز دریافت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1379

به "ضدعفونی کننده ایمن نانویی برای دام و طیور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی کننده ایمن نانویی برای دام و طیور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید