سهمیه بندی همه حامل های انرژی با طرح وان ، کارت سوخت حذف می گردد؟

به گزارش اخبار نجوم، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از احتمال سهمیه بندی همه حامل های انرژی با طرح وان و جایگزینی آن با طرح کارت سوخت اطلاع داد.

سهمیه بندی همه حامل های انرژی با طرح وان ، کارت سوخت حذف می گردد؟

به گزارش خبرنگاران از تسنیم، فریدون عباسی گفت: طرح سهمیه بندی تمامی حامل های انرژی با عنوان طرح وان مخفف واحد انرژی، را مجموعه ای از صاحبنظران در بخش انرژی ارائه کردند و در دستور کار کمیسیون نهاده شد.

وی اضافه نمود: برای رسیدن به مصرف بهینه به جای آنکه صرفا بنزین سهمیه بندی گردد باید اقدام به سهمیه بندی همه حامل های انرژی شامل برق، آب، گاز، بنزین، گازوئیل، نفت سفید کرد؛ لذا برای تحقق این ایده، طرحی جامع با عنوان طرح وان آماده شده، اما هنوز به مرحله اعلام وصول نرسیده است.

عباسی با بیان اینکه براساس این طرح به هر فرد، مقداری وان داده می گردد، توضیح داد: در واقع یارانه ای که دولت می خواهد به هر فرد دهد به شکل وان خواهد بود.

وی ادامه داد: اشکالات طرح اولیه تعیین شده و پس از آنالیز در کمیسیون به شکل لایحه یا مستقیم اعلام وصول می گردد و یا مجلس به دولت آن را ارائه می نماید تا از دولت به مجلس ارسال و در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون انرژی در پاسخ به این سوال که آیا خبر اختصاص ماهانه 50 وان به هر فرد صحت دارد، اضافه نمود: این طرح در صورت اجرا و تصویب اجرا می گردد و مراحل آزمایشی تا تکمیل فرایند طرح نباید خدشه ایی به جامعه ایجاد کند و هنوز سهمیه هر فرد برای هر حامل انرژی تعیین نیست و عدد 50 وان بعنوان مثال فرضی بوده نه اینکه به شخصی این میزان تعلق خواهد گرفت.

عباسی در سرانجام گفت: اینکه چه میزان به هرفرد تعلق می گیرد باید آنالیز گردد چرا که بطور نمونه میزان سوخت یک خودروی شخصی و جمعی متفاوت است و باید تعریف درستی مطرح گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 603

به "سهمیه بندی همه حامل های انرژی با طرح وان ، کارت سوخت حذف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه بندی همه حامل های انرژی با طرح وان ، کارت سوخت حذف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید