رونمایی رسمی از پیکاپ تازه شرکت ایران خودرو

به گزارش اخبار نجوم، سری تازه وانت چینی فوتون تونلند به وسیله ایران خودرو دیزل طی ماه های آینده راهی بازار می گردد. فوتون برند چینی زیرمجموعه گروه صنعتی گریت وال است و محصولاتش انواع خودرو شاسی بلند، وانت و ون را شامل می گردد. هم اکنون در سبد این شرکت خودروسازی، 12 محصول به چشم می خورد که 5 مدل آن وانت است.

رونمایی رسمی از پیکاپ تازه شرکت ایران خودرو

تا به امروز شرکت ایران خودرو دیزل نسل اول فوتون تونلند را در نسخه های 2.8 لیتری توربو دیزل، 2 لیتری توربو بنزینی و 2.4 لیتری تنفس طبیعی بنزینی به بازار عرضه نموده و حالا قرار است که نسخه اتوماتیک نسل نو فوتون تونلند طی ماه های آینده راهی بازار گردد. تغییرات فوتون تولند نو محدود به تغییرات ظاهری نمی گردد و آن طور که کمپانی سازنده می گوید شاسی این خودرو مستحکم تر از قبل شده است.

بیشتر بخوانید: نسل نو فوتون تونلند آماده ورود به بازار ایران

مدل نو وانت فوتون تونلند در واقع تولند 9 نام دارد و درست مانند سری قبلی یعنی تونلند S با کپی برداری از پیروز ترین وانت بازار آسیا یعنی تویوتا هایلوکس شکل گرفته است. در نمای بیرونی، تونلند نو با ظاهری کاملاً نو و متفاوت از نسل قبلی روانه بازار خواهد شد. سبک طراحی این خودرو الهام گرفته از فورد رنجر و تویوتا هایلوکس به نظر می رسد؛ درحالی که مشابه وانت های فورد، نام شرکت سازنده روی جلوپنجره نصب شده است. درمجموع ضمن نادیده گرفتن برخی ناهنجاری ها در نمای پشت، به زحمت می توان ایراد خاصی به طراحی بدنه تونلند نو وارد کرد. هرچند ظاهری شبیه به دیگر وانت های مدرن چینی مثل جک T8 کرمان موتور دارد.

موتور بنزینی و توربو تولند نو با حجم 2 لیتر 238 اسب بخار قدرت با 360 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید که به شکل قابل توجهی از پیشرانه 2لیتری دیزلی با توان 163 اسب بخار را و گشتاور 390 نیوتن متری پرتوان تر است. این توان به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک AT به چهارچرخ ارسال می گردد. نسل نو فوتون تونلند در خارج از چین با قیمتی در حدود 16 تا 22 هزار دلار عرضه خواهد شد که باتوجه به نرخ فعلی دلار (23 هزار تومان)، قیمت احتمالی اش در بازار ایران 800 تا 900 میلیون تومان پیش بینی می گردد.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1431

به "رونمایی رسمی از پیکاپ تازه شرکت ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی رسمی از پیکاپ تازه شرکت ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید