وعده فراوری خودروهای به روز و کم مصرف تا 2 سال دیگر

به گزارش اخبار نجوم، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه های طراحی شده برای اصلاح صنعت خودروسازی به خوبی در حال انجام است و تا دو سال آینده شاهد صنعتی به روز با تولیداتی با مصرف سوخت پایین و باکیفیت خواهیم بود.

وعده فراوری خودروهای به روز و کم مصرف تا 2 سال دیگر

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، سید رضا فاطمی امین امروز (یکشنبه) در جریان شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو در جمع خبرنگاران اضافه نمود: همان طور که از ابتدای شروع به کار در وزرات صنعت، معدن و تجارت وعده نموده بودم 10 پروژه در صنعت خودرو تعریف شده که اجرای آن ها از دو ماه پیش شروع شده و با زمان بندی مناسب در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه منکر بدهی های صنعت خودرو به قطعه سازان و زیان انباشته بالای آن ها نیستیم، ادامه داد: در چند بخش در حال اجرا کار هستیم که از جمله آن ها مدیریت جریان نقدینگی خودروسازان، کاهش هزینه های سربار آن ها و بعلاوه اصلاح ساختار اقتصادی شرکت هاست.

فاطمی امین اعلام نمود: با این وجود نوید می دهیم که برنامه های طراحی شده برای اصلاح صنعت خودرو به خوبی در حال اجرا است و همه تعهدات ما در این صنعت اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی از 10 پروژه یاد شده، اصلاح ساختار صنعت خودرو است، به این معنی که روابط بین خودروساز و قطعه ساز روابط نادرستی است که آشفتگی زیادی در آن وجود دارد و باید اصلاح گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود: امروز به جای ارتباط مستقیم خودروساز و قطعه ساز و اینکه به طور مثال هر خودروساز با 700 تا 800 قطعه ساز کار کند که با خود مسائلی همانند پیچیده شدن مدیریت، سخت شدن کنترل کیفیت قطعات و قیمت ها و ... را در پی دارد، در پی مجموعه سازی هستیم.

وی افزود: در این صورت هر خودروساز با 70 تا 100 مجموعه ساز کار خواهد نمود و مجموعه سازان نیز با قطعه سازان در ارتباط خواهند بود؛ شیوه ای که به وسیله خودروسازان خارجی هم اجرایی شده و موفقیت آمیز بوده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: ایجاد یک یا دو واحد موتورساز در کشور که موتور در اختیار همه خودروسازان قرار بدهد، از دیگر برنامه هایی اصلاحی این صنعت خواهد بود.

برنامه فراوری 3 میلیون خودرو دست یافتنی است

فاطمی امین با اشاره به برنامه ریزی برای فراوری سالیانه سه میلیون دستگاه خودرو تا سال 1404، آن را منطبق بر توانایی های خودروسازان برشمرد و گفت: در این زمینه ظرفیت ها و برنامه های همه 10 خودروساز بزرگ کشور اخذ شده است.

وی یادآور شد: اکنون 90 درصد فراوری به وسیله دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا انجام می گردد و این سهم تا سال 1404 به 70 درصد کاهش خواهد یافت، به عبارتی سهم سایر خودروسازان از 10 به 30 درصد افزایش خواهد یافت.

عرضه خودرو از هفه آینده افزایش می یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در 2 ماه گذشته جلسات متعددی بین وزارت صنعت با خودروسازان در مورد تامین قطعات، مسائل خودرو های ناقص و ... برگزار شده و در هفته های آینده خودر های به جای مانده در کف پارکینگ خودروسازان تکمیل شده و به بازار عرضه خواهد شد.

وی اضافه نمود: از هفته آینده ایران خودرو روزانه 500 دستگاه و سایپا روزانه 200 دستگاه بیش از ظرفیت کنونی خود فراوری خواهند کرد و به این ترتیب عرضه خودروسازان افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو امروز با حضور حدود 500 شرکت بزرگ قطعه سازی داخلی و خارجی از کشور های چین، ترکیه، هند، آلمان و ایتالیا، بعلاوه خودروسازان، قطعه سازان و شرکت های بزرگ و کوچک داخلی شروع به کار کرد.

این نمایشگاه در 10 سالن و نزدیک به 25 هزار متر فضای نمایشگاهی افتتاح شده که از امروز به مدت چهار روز (تا 19 آبان ماه) آماده استقبال از صنعتگران و علاقه مندان است.

زمینه فعالیت مشارکت کنندگان، قطعات و مجموعه های خودرو، ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، لوازم تزئیناتی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1268

به "وعده فراوری خودروهای به روز و کم مصرف تا 2 سال دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده فراوری خودروهای به روز و کم مصرف تا 2 سال دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید