تور ارزان گرجستان: پنج علت انتخاب تفلیس به عنوان مقصد مقرون به صرفه گردشگری

به گزارش اخبار نجوم، تفلیس مرکز و بزرگترین شهر کشور گرجستان است که قدمت آن به هزارۀ چهارم پیش از میلاد برمی شود. شهر زیبایی که رنگ و بوی شهرهای اروپایی را دارد و هرکدام از کوچه و خیابان هایش حرفی برای گفتن دارند. این روزها سفر به تفلیس هم مانند سفر به ترکیه و ارمنستان در میان ایرانی ها محبوب شده و تقاضا برای این تورها بالا رفته. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که چرا؟ چون تفلیس به کشورمان ایران نزدیک است و هزینه های سفر به تفلیس هم تقریبا مقرون به صرفه است. علاوه بر این بسیاری از تفریحات و دیدنی های تفلیس رایگان و بدون هزینه است.

تور ارزان گرجستان: پنج علت انتخاب تفلیس به عنوان مقصد مقرون به صرفه گردشگری

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

شما با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید با تور تفلیس سفر کنید. در این مطلب پنج علت انتخاب تفلیس به عنوان مقصد ارزان را برایتان خواهیم گفت تا در سرانجام برترین برنامه را برای سفرتان بچینید.

سفر بدون ویزا

برای سفر به گرجستان و مرکز آن تفلیس احتیاجی به ویزا ندارید. در سال 1394 بین دولت جمهوری اسلامی ایران و گرجستان توافقی صورت گرفت تا دارندگان پاسپورت ایرانی به عنوان جهانگرد بدون ویزا به این کشور سفر نمایند. برای رفتن به تفلیس لازم نیست هزینه ای برای ویزا بپردازید. همین امر هزینه های سفرتان را تا حد زیادی کاهش می دهد.

شما در هر کجای جهان که باشید می توانید با پاسپورت ایرانی به گرجستان سفر کنید. ویزای جهانگردی حدبیشتر 45 روز اعتبار دارد پس از بابت آن خیالتان راحت باشد. هزینۀ سفر به تفلیس از این جهت مناسب است و با سفر به کشورهای اروپایی قابل قیاس نیست.

حمل و نقل ارزان در تفلیس

یکی دیگر از دلایل ارزان بودن سفر به تفلیس، سیستم حمل و نقل عمومی این شهر است. حمل و نقل در تفلیس ارزان و متنوع است. برای جابه جایی در سطح شهر و بازدید از جاذبه ها گزینه های مختلفی پیش روی شماست. می توانید از اتوبوس، مارشروتکا، مترو و تاکسی بهره ببرید. برای پرداخت هزینه ها نیز می توانید بلیت الکترونیکی مخصوصی به نام مترومانی تهیه کنید. استفاده از مترومانی هم ارزان است هم به طور همزمان چند نفر می توانند از آن استفاده نمایند.

اگر برایتان مهم است که کم هزینه سفر کنید، در سفر به تفلیس تاکسی شخصی یا همان دربستی خودمان را نگیرید. در اغلب نقاط شهر اتوبوس های زردرنگی را می بینید که مسافران را جابه جا می نمایند. سوار شدن به این اتوبوس ها پیشنهاد خوبی است که هزینه هایتان را تا حد زیادی کاهش می دهد.

علاوه بر اتوبوس، مارشروتکا یا مینی بوس های کوچکی هم در سطح شهر وجود دارد. این مینی بوس ها در نزدیکی جاذبه های گردشگری به راحتی پیدا می شوند. کافیست هر زمان به آن ها احتیاج داشتید دستی تکان دهید و استاپ بگویید. هزینۀ مارشروتکا از اتوبوس کمی گران تر است.

مترو تفلیس هم یکی دیگر از راه های جابه جایی شماست. متروی تفلیس دو خط دارد که در سایر نقاط شهر ایستگاه دارد. نام ایستگاه ها به زبان گرجی و انگلیسی روی تابلوها نوشته شده و مأموران مترو نیز جوابگوی شما هستند. متروی تفلیس از ساعت 6 صبح تا 12 شب در حال خدمات رسانی است. برای پرداخت هزینه نیز باید مترومانی یا بلیت تک سفره تهیه کنید.

اگر هم اهل ورزش هستید یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. در بیشتر نقاط شهر تفلیس لاین دوچرخه سواری وجود دارد و اگر علاقمند باشید می توانید با دوچرخه در شهر تردد کنید. فقط نباید فراموش کنید که برخی از خیابان های شهر تفلیس پرشیب هستند.

اگر هم اهل پیاده روی باشید، به احتمال زیاد قدم زدن در محله های قدیمی برایتان مجذوب کننده خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم قبل از رفتن، مسیرها را چک کنید و اگر فاصلۀ زیادی با شما ندارد شهر را پیاده بگردید.

به طور کلی در سفر به تفلیس دستتان برای انتخاب باز است و از بابت هزینۀ حمل و نقل جای نگرانی وجود ندارد.

تور ارزان لحظه آخری تفلیس

حتما نام تورهای لحظه آخری به گوشتان خورده است. این تورها نظر فنی هیچ تفاوتی با تورهای استاندارد ندارد. ارزانترین بلیط هواپیما تفلیس بین 1 تا 2 روز مانده به اتمام تاریخ اجرای تور به وسیله آژانس ها با قیمتی بین 10% تا 50% پایین تر از قیمت واقعی به فروش می رسد. از آنجایی که خالی ماندن جایگاه ها برای آژانس مسافرتی ضرر بسیار زیادی به همراه دارد گاهی قیمت تورهای لحظه آخری تفلیس تا 60% هم کاهش پیدا می نماید. برای سفر با این تورها کافیست مدارک و چمدانتان را آماده کنید و گوش به زنگ باشید تا بلیط هواپیما را با قیمت مناسب و ارزان رزرو کنید و سفری مجذوب کننده به شهر زیبای تفلیس داشته باشید.

بازدید رایگان از جاذبه های تفلیس

سفر به تفلیس سفر به جهانی قصه هاست. تفلیس موقعیت خاص و منحصربه فردی دارد و در حد فاصل اروپا و آسیا واقع شده. جاذبه ها و تماشای های تفلیس آن قدر متنوع و زیاد است که هر نوع سلیقه ای را از خودش راضی می نماید و دست خالی برنمی گرداند. بهتر است بدانید که بسیاری از این مکان ها احتیاجی به بلیت ورودی و پرداخت هزینه ندارند.

پل صلح از اصلی ترین جاذبه های شهر تفلیس به شمار میرود که بر روی رود کورا قرار گرفته. این سازه در سال 2010 ساخته شده و از نقاط تماشای است که داخل شهر جای دارد. میدان آزادی تفلیس نیز یکی دیگر از جاذبه های مشهوری است که در مرکز شهر است. موسیقی زنده و نمایش عروسکی در خیابان از جمله تفریح های این مکان ها است.

یکی دیگر از مکان های بسیار زیبایی که هزینۀ ورودی ندارد قلعۀ ناریکلا است. این قلعه با دیواره های بلندش بر فراز شهر سایه انداخته. برای رسیدن به بالای این قلعۀ باستانی حداقل به یک ساعت زمان احتیاج دارید. در هر ساعت از شبانه روز می توانید بدون پرداخت هزینه و رایگان از قلعه بازدید کنید.

جاذبۀ دیگر استون هنج تفلیس است که در نزدیکی دریاچۀ تفلیس واقع شده است. در این مکان ستون های بزرگ الجثه و بزرگی را می بینید که ارتفاع برخی از آن ها به 30 متر می رسد. سنگ های بزرگی که تصاویر پادشاهان، قهرمانان و ملکه ها روی آن ها نقش بسته و حکاکی شده است.

برای رفتن به این جاذبه ها لازم نیست هزینه ای پرداخت کنید. نباید فراموش کنید که در ابتدا به شما گفتیم سفر تفلیس یک سفر کم هزینه و ارزان است.

رستوران و بازارهای محلی ارزان

جالب است بدانید که در شهر تفلیس همه نوع غذایی با قیمت های مختلف وجود دارد. اگر اهل رفتن به رستوران های لوکس باشید و برایتان مهم است برترین غذای هر شهر را مزه کنید، رستوران های ساکورا و نیو ایژیا را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر از هتل نشانی این رستوران های محبوب را بپرسید به شما آدرس خواهند داد. اگر هم برایتان مهم است غذای به صرفه میل کنید و هزینۀ هنگفتی بابت غذا نپردازید در تمامی نقاط شهر رستوران های مختلفی وجود دارند که غذاهایشان بین 12 تا 50 لاری قیمت دارد.

بعد از رزرو هتل از سفرمارکت، می توانید برای خرید مواد غذایی و سوغاتی به بازارهای تفلیس سر بزنید؛ چون گزینه های مجذوب کننده و ارزان قیمتی پیش روی شماست.

یکی از این بازارهای محلی، درای بریج مارکت است که بسیار معروفیت دارد. این بازار محلی آخر هفته ها در نزدیکی میدان آزادی شهر تفلیس برپا می گردد. صنایع دستی، سوغات محلی، زیورآلات، فرش، گلیم و... از جمله محصولاتی هستند که با قیمت مناسب در این بازار به فروش می رسند.

بازار واگزال هم از بازارهای با قیمت مناسب در تفلیس است. این بازار در نزدیکی مترو واقع شده است و هر چیزی که لازم داشته باشید را در آن پیدا خواهید کرد. از خوردنی و میوه گرفته تا لباس و سوغات. یادتان باشد که در سفر به تفلیس حتما از این بازار تماشا کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1370

به "تور ارزان گرجستان: پنج علت انتخاب تفلیس به عنوان مقصد مقرون به صرفه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: پنج علت انتخاب تفلیس به عنوان مقصد مقرون به صرفه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید