فوتون تونلند نو ایران خودرو؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی

به گزارش اخبار نجوم، ایران خودرو به زودی مدل جدیدی از وانت پیکاپ فوتون تونلند را در ایران عرضه می کند. این محصول به پیشرانه بنزینی و دیزلی و سیستم دو دیفرانسیل مجهز خواهد بود.

فوتون تونلند نو ایران خودرو؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی

خبرنگاران - فوتون تونلند بنزینی و دیزلی از سال 1393 به ایران وارد شد. اردیبهشت 1400، ایران خودرو این خودروها را پیش فروش کرد تا در ماه های آینده، با بدنه و امکانات نو عرضه شوند. فوتون برند چینی زیرمجموعه گروه صنعتی گریت وال است. محصولاتش انواع خودرو شاسی بلند، وانت و ون را شامل می شود. هم اکنون در سبد این شرکت خودروسازی، دوازده محصول به چشم می خورد. پنج مدل از محصولات این برند، وانت هستند.

در نمای بیرونی، تونلند نو با ظاهری کاملا نو و متفاوت از نسل قبلی روانه بازار خواهد شد. سبک طراحی این خودرو الهام گرفته از فورد رنجر و تویوتا هایلوکس به نظر می رسد. درحالی که مشابه وانت های فورد، نام شرکت سازنده روی جلوپنجره نصب شده است. در مجموع، ضمن نادیده دریافت بعضی ناهنجاری ها در نمای پشت، به زحمت می توان ایراد خاصی به طراحی بدنه تونلند نو وارد کرد. هرچند ظاهری شبیه به دیگر وانت های مدرن چینی، مثل جک T8 کرمان موتور دارد.

موتور بنزینی یا دیزلی؟

مشابه سری قبلی، تونلند نو هم با دو نوع پیشرانه بنزینی و دیزلی تولید خواهد شد. اما موتور گازوئیل سوز شرایط متفاوتی خواهد داشت. حالا پیشرانه توربو دیزل دو لیتری به جای نمونه تنفس طبیعی 2.8 لیتری عرضه می شود و ضمن رعایت استاندارد آلایندگی یورو 6، 163 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. احتمالا سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این محصول دوازده تا چهارده ثانیه خواهد بود.

دیگر مدل تونلند در ایران به پیشرانه دو لیتر توربوشارژ بنزینی با اینترکولر مجهز است. این محصول از قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 300 نیو تن متر بهره می برد. سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت تونلند بنزینی، چهارده تا پانزده ثانیه و نهایت سرعتش 150 کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت این خودرو هم ده لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

نمای داخل کابین نمای فرمان نمای نمایشگرها و نشاندهنده ها نمای کلیدهای بالابر شیشه ها و تنظیمات آیینه ها گیربکس پنج سرعته دستی نمای صندلی ها

در بازار روسیه، نسل نو فوتون تونلند فقط با جعبه دنده پنج سرعته دستی ساخت برند ژاپنی ایسین عرضه می شود. با این اوصاف، فروش تونلند مدل 1400 با جعبه دنده اتوماتیک بعید خواهد بود. تهویه دستی، حسگر پارک عقب، ترمز ABS و EBD، دوربین پارک، نمایشگر چندرسانه ای لمسی به همراه رابط بلوتوث و درگاه های USB و AUX بخشی از تجهیزات استاندارد فوتون تونلند نو در تمامی تیپ ها هستند.

نسل نو فوتون تونلند در خارج چین با قیمتی درحدود 16 تا 22 هزار دلار عرضه خواهد شد. با توجه به نرخ فعلی دلار (23 هزار تومان)، قیمت احتمالی این خودرو در بازار ایران 800 تا 900 میلیون تومان پیش بینی می شود.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1038

به "فوتون تونلند نو ایران خودرو؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی" امتیاز دهید

1 کاربر به "فوتون تونلند نو ایران خودرو؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتون تونلند نو ایران خودرو؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید