زمان واریز یارانه معیشتی تیر اعلام شد

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران، بیستمین مرحله یارانه معیشتی ساعت 24:00 روز پنج شنبه مورخ 10 تیر به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

زمان واریز یارانه معیشتی تیر اعلام شد

مبلغ این یارانه همانند ماه های قبلی برای خانواده های یک نفره 55 هزار تومان، خانواده های دو نفره 103 هزار تومان، خانواده های سه نفره 138 هزار تومان، خانواده های چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می کنند.

در آذر سال قبل هفت میلیون خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که اقساط آن از ماه دی به بعد از یارانه هر ماه خانوار کسر می شود. دولت در این ماه هفتمین قسط وام کرونا را از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را گرفتته اند برداشت می کند.

براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه تعداد کسانی که یارانه را هر ماه دریافت می کنند حدود 60 میلیون نفر هستند و بودجه سالانه این یارانه 31 هزار میلیارد تومان است.

از دی سال 98 واریز یارانه ها منظم شد و در روز دهم هر ماه یارانه معیشتی بنزنین و در روز بیستم هر ماه یارانه نقدی 45 هزار تومانی پرداخت می شود. اما تعداد کسانی که یارانه نقدی می گیرند 18 میلیون نفر بیشتر است.

بنابراین پس از واریز یارانه معیشتی در روز پنجشنبه هفته جاری، یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی در روز یکشنبه 20 تیر واریز می شود.

همچنین مسئولان از واریز 50 درصد دوم سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان خبرداده اند، یعنی باید این پول تا روز 30 تیر به حساب 50 میلیون دارنده سهام عدالت واریز شود.

در خصوص بازنشستگان لشگری و همچنین بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هم چند واریزی از جمله حقوق و وام وجود دارد. طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری باید در خاتمه تیر ماه به بیش از 20 هزار بازنشسته و وظیفه بگیر وام ضروری 10 میلیون تومانی پرداخت شود.

در خصوص وام بازنشستگان صندوق کارگری تامین اجتماعی هم برآورد هایی برای شروع ثبت نام در روزهای آینده وجود دارد.

بمنبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1064

به "زمان واریز یارانه معیشتی تیر اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان واریز یارانه معیشتی تیر اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید