آثار اقتصادی و اجتماعی کرونا 3 ماه دیگر معین می شود

به گزارش اخبار نجوم، ابراهیم درستی، نایب رئیس اتاق اصناف ایران درباره شرایط وام های بانکی و حق بیمه واحدهای صنفی در شرایط شیوع کرونا گفت: با بانک مرکزی و سازمان تأمین اجتماعی مذاکراتی صورت گرفته است که امید می رود در زمان اجرا این توافقات به درستی عملی شود.

آثار اقتصادی و اجتماعی کرونا 3 ماه دیگر معین می شود

نایب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: نکته قابل توجه آن است که در زمان اجرای توافقات اجرا شده، دسته بندی و تفکیکی در اصناف صورت نگیرد زیرا با شیوع ویروس کرونا تمام صنوف به ویژه کسبه خرد دچار مسائل بسیاری شده و عملاً درآمد شب عید کسبه از بین رفته است.

او افزود: شیوع ویروس کرونا در بهمن آغاز شد اما آثار اقتصادی و اجتماعی آن در سه ماه آینده خود را نشان می دهد و اگر دستگاه های مختلف به ویژه بانک ها و سازمان تأمین اجتماعی صنوف را همراهی نکنند، با مسائل بسیاری همچون تعدیل نیروی انسانی روبرو خواهیم شد.

درستی یادآور شد: طی پیشنهاد اجرا شده، از سازمان تأمین اجتماعی خواسته شده که صاحبان مشاغل بتوانند 50 درصد حق بیمه خود را پرداخت کنند و مابقی شامل بخشودگی شود.

او گفت: در گذشته نیز توافقاتی با بانک مرکزی و دیگر دستگاه های تصمیم گیر اتخاذ می شد، اما متاسفانه در زمان اجرا شاهد اعمال سلیقه های شخصی می شدیم که امید است این اتفاق در توافق جدید رخ ندهد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: جزئیات نهایی پشتیبانی دولت در زمینه اقتصادی و اجتماعی در جلسه سران قوا با دستگاه های مختلف همچون اتاق اصناف ایران، اتاق ایران و اتاق تعاون ایران تعیین و ابلاغ خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 211

به "آثار اقتصادی و اجتماعی کرونا 3 ماه دیگر معین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار اقتصادی و اجتماعی کرونا 3 ماه دیگر معین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید