در ویروس جهش یافته یک فرد می تواند هزار نفر را مبتلا کند

به گزارش اخبار نجوم، خبرگزاری خبرنگاران- فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: در ویروس جهش یافته با عنوان ویروس انگلیسی یک فرد می تواند 1000 نفر را به وسیله مراودات مرتب مبتلا کند.

در ویروس جهش یافته یک فرد می تواند هزار نفر را مبتلا کند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی دیروز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران در جمع خبرنگاران اضافه کرد: ما باید به بازشناسی مختصات خیز چهارم و چهار برابر شدن سرعت آن اقدام کنیم. نخستین بار تمام استان تهران در شرایط قرمز قرار گرفته، باید نسبت به سرعت انتقال ویروس جهش یافته در مقایسه با ویروس ووهان چین که 2.7 برابر انتقال فرد به فرد آن بیشتر شده است، توجه جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در ویروس ووهان یک فرد 460 فرد دیگر را می تواند به وسیله مراودات مرتب مبتلا کند، اما در ویروس جهش یافته با عنوان ویروس انگلیسی یک فرد می تواند 1000 نفر را مبتلا کند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: نقاط پر ازدحام شهری از نقاط اصلی انتقال ویروس است و ایجاد هرگونه تجمع به عنوان کانون پر خطر محسوب می گردد و باید محدودیت ها در تهران با جدیت اعمال گردد.

وی اضافه کرد: در هفته آینده قطعا موج سنگین تری از بستری ها را تجربه خواهیم کرد، بر همین اساس در دومین وبینار با 105 بیمارستان استان تهران سهمیه های جدیدی برای هر یک از آن ها در نظر گرفتیم و روز چهارشنبه نیز بار دیگر بازنگری در سهمیه بیمارستان ها برای بستری بیماران کرونایی خواهیم داشت.

دکتر زالی ادامه داد: از سوی دیگر کاهش بعضی اعمال غیر ضروری را در دستور کار قرار دادیم و با توجه به صحبت ها با وزیر بهداشت در تلاشیم پوشش حداکثری بیمه ای برای دارو ها اعمال کنیم و درمان سرپایی ضد ویروس را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: در مورد پوشش واکسیناسیون نیز ظرف 72 ساعت گذشته در حوزه بخش سرپایی خدمات پزشکی عملکرد مطلوب تری را شاهد بودیم و در دور اول بخشی از این همکاران پوشش داده شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 913

به "در ویروس جهش یافته یک فرد می تواند هزار نفر را مبتلا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ویروس جهش یافته یک فرد می تواند هزار نفر را مبتلا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید