53 تبعه هندی جامانده در ایران به هند بازگشتند

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران، سوبرامانیام جایشنکار وزیر خارجه هند از بازگشت چهارمین گروه از اتباع هندی جامانده در ایران در پی شیوع کرونا و لغو یک طرفه پروازها از سوی هند خبر داد و گفت: 53 نفر از شهروندان هند شامل 52 دانشجو و یک معلم از تهران و شیراز به هند بازگشتند.

53 تبعه هندی جامانده در ایران به هند بازگشتند

وی اضافه کرد: با این تعداد، تا به امروز 389 تبعه هندی از ایران به هند بازگشته اند.

وزیر خارجه هند پیش از این از بازگشت 234 تبعه هندی شامل 131 دانشجو و 103 زائر جامانده در ایران به این کشور خبر داده بود.

وی پیش از این در توئیتر اعلام کرده بود که این کشور نسبت به تسهیل فرایند بازگرداندن اتباع خود از ایران متعهد است. لازم به ذکر است، یک تیم پزشکی از هند برای غربالگری اتباع هندی و فراهم کردن زمینه بازگشت آنها به ایران اعزام و اقدام به غربالگری از این افراد کرده است.

براساس آماری که پیش از این اعلام شده بود یک هزار و 200 شهفرایند هندی که بیشتر آن ها دانشجو و زائر هستند در ایران حضور دارند.

به دنبال تصمیم ناگهانی و بدون اعلام قبلی دولت هند مبنی بر اعمال محدودیت و لغو همه پروازهای ایران ایر (به مقصد بمبئی) و ماهان به مقصد دهلی از روز چهارشنبه هفتم اسفند 1398 جمع زیادی از مسافران ایرانی و هندی که بر اساس برنامه قبلی قصد تردد بین دو کشور را داشتند، با مسائل عدیده و غیر منتظره ای روبرو شدند. تعدادی از هموطنان ایرانی که در هند حضور داشتند و بعد از لغو پروازها با مشکل روبرو شده بودند٬ با یک ففرایند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که نمونه های آزمایش اتباع هندی در ایران را به دهلی نو برده بود٬ پیروز به بازگشت به ایران شدند و گروه دوم و در واقع آخرین گروه از ایرانیان جا مانده از پروازها در هند شامل 97 نفر، صبح دیروز (یکشنبه) 25 اسفند ماه از دهلی نو به تهران بازگشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 212

به "53 تبعه هندی جامانده در ایران به هند بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "53 تبعه هندی جامانده در ایران به هند بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید