خلیلزاد: فرایند صلح افغانستان به مرحله مهمی رسیده است

به گزارش اخبار نجوم، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان پس از ملاقات با مقامات کابل تاکید نمود که فرایند صلح این کشور به مرحله حساس و مهمی رسیده است.

خلیلزاد: فرایند صلح افغانستان به مرحله مهمی رسیده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در سفر دو روزه به کابل با رهبران حکومت وحدت ملی و شماری از چهره های سیاسی این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

وی در توئیتی تاکید نمود که فرایند صلح افغانستان به مرحله حساس و مهمی نزدیک شده است.

خلیلزاد نوشت: ما به یک مرحله مهم در فرایند صلح افغانستان نزدیک می شویم. مشاوره هایی را در سفر دو روزه به کابل انجام دادم، سفر پر ثمری بود.

از سوی دیگر، ریاست جمهوری افغانستان نیز در بیانیه ای اظهار داشت محور اصلی گفت وگوهای اشرف غنی و خلیلزاد، درباره چگونگی آتش بس، پناهگاه های امن طالبان بوده است، همچنین رئیس جمهور افغانستان از ادامه خشونت ها ابراز نگرانی کرد.

دفتر عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در بیانیه ای اظهار داشت که خلیلزاد درباره آخرین دور از مذاکرات صلح آمریکا و طالبان در قطر با عبدالله گفت وگو نموده است.

به گزارش اطلاعات روز، خلیلزاد 13 آذرماه به کابل آمد و سپس به دوحه رفت و در 16 آذر نیز مذاکرات با طالبان را از سرگرفت.

مذاکرات قطر در 21 آذرماه یک روز پس از حمله طالبان به بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام متوقف شد.

خلیلزاد سپس به اسلام آباد رفت و با مقام های ارشد پاکستانی درباره مسائل جاری و صلح افغانستان گفت وگو کرد و بار دیگر به دوحه بازگشت و سپس سه شنبه 26 آذر وارد کابل شد.

هرچند نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفته بود که مذاکرات قطر بطور موقت متوقف شده است اما پس از یک هفته هنوز معین نیست که چه زمانی از سرگرفته خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 11

به "خلیلزاد: فرایند صلح افغانستان به مرحله مهمی رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: فرایند صلح افغانستان به مرحله مهمی رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید