حکمتیار به دولت افغانستان 10 روز مهلت داد

به گزارش اخبار نجوم، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی پنجشنبه شب اعلام کرد که اعتراضات هواداران این حزب در برابر حکومت از روز جمعه از کابل آغاز خواهد شد.

حکمتیار به دولت افغانستان 10 روز مهلت داد

حکمتیار در کنفرانس خبری گفت که 10روز به دولت مهلت خواهد داد و اگر به خواسته های او مبنی بر توقف ترورها، مخالفت نکردن با صلح، احترام به توافق نامه دوحه، توافق بر آتش بس و انتقال قدرت به حکومت جدید، توقف شبه نظامی سازی، جلوگیری از غارت سرمایه های ملی و اجرای معاهده حزب اسلامی و حکومت توجه نکند، اعتراضات گسترده را در شهرهای دیگر نیز سازماندهی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آن وقت خواسته ما چیز دیگری خواهد بود. همه خواسته های ما به یک خواسته مبدل می شود؛ استعفا، استعفای حکومت.

حکمتیار همچنین گفت که با زلمی خلیل زاد کننده ویژۀ آمریکا در امور افغانستان به صورت آنلاین گفت وگو کرده و او از ناکام شدن مذاکرات دوحه سخن گفته است.

سخنان حکمتیار در حالی مطرح می شود که منابع خبری در افغانستان اعلام کرده اند خلیل زاد در جریان سفر آخر خود به کابل از کنار گذاشتن مذاکرات دوحه سخن گفته و طرح جدیدی شبیه نشست بن برای ایجاد حکومت مشارکتی را با خود به کابل آورده است.

خلیل زاد پس از غیبت طولانی مدت در جریان انتقال قدرت در آمریکا، روز دوشنبه وارد کابل شد و سفر ماموریتی وی این بار براساس سیاست دولت جوبایدن اجرا شده است.

خلیل زاد در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس جمهوری، با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین، مارشال عبدالرشیددوستم، محمدکریم خلیلی و محمد محقق دیدار و به آنها توصیه کرده است هرچه زودتر دیدگاه های خود را در باره این طرح اعلام کنند.

اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان که با طرح دولت موقت و مشارکتی بشدت مخالف است، بارها این طرح را به مثابه از بین بردن نظام خوانده و تأکید کرده تا وی زنده است، اجازه نمی دهد دولت موقت شکل بگیرد.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 865

به "حکمتیار به دولت افغانستان 10 روز مهلت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمتیار به دولت افغانستان 10 روز مهلت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید