خطر شعله ور شدن کرونا با افزایش سفرها ، دورهمی های کوچک عامل اصلی کووید 19 در کشور

به گزارش اخبار نجوم، معاون کل وزارت بهداشت درباره افزایش سفرها با تغییر شرایط شهرها و لغو محدودیت های تردد بین استانی و شعله ور شدن دوباره کرونا هشدار داد.

خطر شعله ور شدن کرونا با افزایش سفرها ، دورهمی های کوچک عامل اصلی کووید 19 در کشور

به گزارش خبرنگاران، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصاحبه با خبرنگاران درباره افزایش سفرها با تغییر شرایط شهرها و لغو محدودیت های تردد بین استانی هشدار داد و گفت: با تغییر شرایط شهرها محدودیت های الزامی رفت و آمد و ورود و خروج برداشته شد اما انتظار ما از مردم این است که با توجه به احتمال بازگشت بیماری کرونا و اینکه توصیه اکید ما مبتنی بر فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی است، از سفرها و تجمعات غیر ضرور اجتناب شود، در چند روز اخیر شاهد سفر به استان های جنوبی و شمالی و مناطقی مانند جزیره قشم بودیم که این سفرها می تواند موجب شعله ور شدن بیماری کرونا شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: انتظار داریم مردم نه تنها زمانی که مقررات اعمال می شود بلکه زمانی که محدودیت ها هم اعمال نمی شود با ما در کنترل بیماری کرونا همراهی و اصول فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

حریرچی دورهمی های کوچک را عامل اصلی انتشار بیماری کرونا دانست و گفت: سفرها با وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، قطار و هواپیماست که در فضای بسته تعداد قابل توجهی از افراد دور هم جمع می شوند یا سفر با وسایل نقلیه شخصی رخ می دهد که افراد در فضای بسته کوچکی دورهم هستند و به دلیل سردی هوا پنجره ها بسته است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: مطالعات نشان داده است که افراد وقتی قصد سفر دارند در مبدا برای تامین ملازمات سفر به خرید می فرایند و تعاملشان بیشتر می شود و از طرفی افراد در سفر به مراکز تفریحی و سیاحتی یا دیدار بستگان می فرایند و این خطر تعامل و انتقال ویروس به شهر مقصد را افزایش می دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 762

به "خطر شعله ور شدن کرونا با افزایش سفرها ، دورهمی های کوچک عامل اصلی کووید 19 در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر شعله ور شدن کرونا با افزایش سفرها ، دورهمی های کوچک عامل اصلی کووید 19 در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید