خبرنگاران تعطیلی اصناف در مشهد تمدید شد

به گزارش اخبار نجوم، مشهد- خبرنگاران- رییس اتاق اصناف مشهد گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه 2، سه و چهار در مشهد تا اطلاع بعدی تمدید شد.

خبرنگاران تعطیلی اصناف در مشهد تمدید شد

محمود بنانژاد روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به ارزیابی مجدد شهرها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به دلیل ماندن شهر مشهد در شرایط قرمز کرونایی، این محدودیت تا اطلاع بعدی تمدید شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس واحدهای صنفی گروه های شغلی 2، سه و چهار مستقر در مجتمع های تجاری، پاساژها و حاشیه خیابانهای اصلی و فرعی شهر مشهد تعطیل و غیرفعال می شوند.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: فعالیت صنوف گروه یک مانند روزهای گذشته با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و حفظ فاصله گذاری هوشمند اجتماعی منعی ندارد.

وی اضافه نمود: نانوایی ها، سوپرمارکتها، فروشندگان میوه و سبزی، مواد پروتئینی، تجهیزات پزشکی، لوازم بهداشتی و شوینده، عینک سازان، فروشندگان گیاهان دارویی، فروشگاه های زنجیره ای، همچنین واحدهای خدماتی شامل خشکشویی ها، واحدهای تعمیر خودرو، الکترومکانیک و تلفن همراه، فروشندگان لوازم خانگی، رایانه، مصالح ساختمانی، لوله و پروفیل، شوفاژ و تهویه، لوله بازکنی و قفل و کلیدسازی، آهنگران و صنوفی که در بخش ارایه خدمات و تعمیرات هستند، مجاز به فعالیت بدون محدودیت می باشند.

بنانژاد ادامه داد: فروشندگان لوازم آرایشی، خرازی ها، فروشندگان کتاب و لوازم تحریر، فرش و موکت، بستنی و فالوده، پوشاک و فروش فیلم و عکس، مبل و جایگاه، دوچرخه و موتورسیکلت، تایپ و تکثیر، مشاوران املاک و فروشندگانی از این دست که جزو مشاغل گروه 2 و سه محسوب می شوند، ممنوعیت فعالیت دارند و اگر این واحدها در فروشگاه های زنجیره ای نیز مستقر باشند، فعالیت آنها همچنان ممنوع است.

وی گفت: در این مدت رستوران ها، پیتزافروشی ها، سفره خانه های سنتی، آبمیوه فروشی ها باید به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند و فعالیت پاساژها و مجتمع های تجاری نیز ممنوع است.

رییس اتاق اصناف مشهد اضافه نمود: بخش حمل و نقل درون شهری از قبیل آژانس ها، چاپخانه ها، فروشندگان جراید، کرایه دهندگان فیلم و کافی نت ها مجاز به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا هر 2 هفته یکبار شرایط شهرها را از نظر شیوع بیماری کووید 19 آنالیز و آنها را در دسته های سیاه، قرمز، نارنجی، زرد و سفید قرار می دهد که بر این اساس مشهد اکنون در شرایط قرمز واقع شده است.

96 اتحادیه و بیش از 105 هزار واحد صنفی در مشهد فعال هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 677

به "خبرنگاران تعطیلی اصناف در مشهد تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعطیلی اصناف در مشهد تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید