بیانیه ماهان ایر درباره پروازهای چین

به گزارش اخبار نجوم، شاید یک ماه و اندی از ورود موج بیماری به نام کرونا در سراسر دنیا می گذرد اما سرعت شیوع این بیماری که از شهر ووهان چین هم آغاز شده، به قدری زیاد بوده که تبعات آن صنایع مختلفی را نه تنها در چین بلکه در تمامی دنیا و به تازگی در ایران عزیزمان تحت تاثیر قرار داده است. و اما شرکت هواپیمایی ماهان ایر که پس از شیوع بیماری کرونا در چین، پروازهای خود را به مقصد این کشور تا مدتی برقرار نگه داشته بود، برای شفافیت اذهان عموم و همچنین روشن کردن بعضی از ابهامات، بیانیه ای را منتشر کرده است که ما در ادامه در خبرنگاران برای شما خوانندگان عزیز، بیانیه ماهان ایر درباره پروازهای چین را برایتان خواهیم آورد. با ما همراه باشید.

بیانیه ماهان ایر درباره پروازهای چین

با ما همراه باشید و با قیمت تور چین پاییز از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بیانیه هواپیمایی ماهان در خصوص پروازهای چین

متن کامل بیانیه ماهان ایر درباره پروازهای چین به توضیح زیر است:

هواپیمایی ماهان، باتوجه به مسایل مطرح شده در خصوص پروازهای چین این شرکت، موارد زیر برای تنویر افکار عمومی اعلام می کند:

پروازهای برنامه ای شرکت هواپیمایی ماهان که پیش از این 12 پرواز هفتگی بود از روز شنبه مورخ 12/11/98 برابر با 01 فوریه 2020 بنا بر نظر هیأت دولت تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. همچنین رزرو بلیت هم اکنون در راستاهای چین تا آخر ماه فوریۀ سال 2020 متوقف می باشد.

نظر به این که براساس مصوبه روز یکشنبه مورخ 13 بهمن 1398 برابر با 2 فوریۀ 2020 هیأت دولت، این شرکت طبق مجوزهای صادره توسط سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجاز به انجام پروازهای باری به مقصد چین شده، از آن تاریخ تا کنون 2 پرواز باری به مقصد پکن و 2 پرواز باری به مقصد شانگهای انجام داده که محموله آن بار صنایع کشور و یاری های بشر محبت آمیز جمهوری اسلامی ایران به چین بابت کنترل بحران ویروس کرونا بوده است.

در این مدت بر اساس مصوبه هیأت دولت و مجوز سازمان هواپیمایی کشوری ایران 4 پرواز مسافری از تاریخ 12 بهمن تا 16 بهمن برابر اول فوریه تا پنجم فوریه 2020 به مقاصد پکن، شانگهای، گوانجو و شنزن صورت گرفته برای انتقال مسافران چینی این شرکت حاضر در ایران و سایر کشورها و ایرانی های حاضر در چین با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت دستورالعمل های مربوط صورت گرفته است.

همچنین یک پرواز به مقصد ووهان در تاریخ 4 فوریه برابر با 15 بهمن 1398 برای انتقال دانشجویان ایرانی بر اساس درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است.

در حال حاضر این شرکت پرواز برنامه ای مسافربری به مقصد چین ندارد و برقراری احتمالی مجدد پروازهای مذکور مبتنی بر مجوز سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع رسانی خواهد شد. از این رو در توقف پروازهای مورد بحث هیچ گونه تاخیری صورت نگرفته است.

در این مدت پروازهای ترانزیت به دلیل منع سفر اتباع چین توسط دولت چین از مبدأ شهرهای چین نیز متوقف شده است.

مسافران ایرانی و چینی های منتقل شده به ایران و چین تا تاریخ 5 فوریۀ 2020 قبل از بروز بحران شیوع ویروس کرونا بلیت های ماهان را در اختیار داشتند که بایستی به مقاصد خود انتقال پیدا می کردند که با توجه به مصوبه هیات دولت این امر صورت گرفت و خارج از این چارچوب انتقال مسافری صورت نگرفته است.

تمامی دستور العمل های بهداشتی اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت گندزدایی از بار و هواپیما و نحوۀ رفتار خدمۀ پروازی قبل، حین و پس از پرواز بر اساس بالاترین استانداردهای ابلاغی و با نظارت وزارت مذکور انجام گرفته و می گیرد.

ترانزیت مسافران چینی در پروازهای این شرکت در تاریخ مذکور، جهت انتقال مسافران ترانزیت این شرکت از سایر کشورها در راستا برگشت به چین بوده است نه بالعکس.

یادآوری می شود که هم اکنون شرکت های هواپیمایی شرق آسیا شامل مالزی ایرلاین، سنگاپور و سری لانکا ایرلاین پروازهای روزانۀ مسافری خود را به پکن، شرکت های آنا و ایژیانا به دو شهر پکن و گوانجو و شرکت ایروفلوت پروازهای خود را به سه شهر پکن، گوانجو و شانگهای دائر نگاه داشته است. شرکت های امارات و اتحاد از خاورمیانه پروازهای روزانۀ خود را به پکن نگاه داشته اند و هواپیمای قطری اقلام بشرمحبت آمیز به چین حمل می کند. همچنین مستحضر می سازد که شرکت های مختلف شروع مجدد برنامۀ پروازی خود را از اوّل مارچ اعلام نموده اند .

اخبار دیگر متعاقبا به سمع و نظر شما عزیزان بی کم و کاست خواهد رسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 97

به "بیانیه ماهان ایر درباره پروازهای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه ماهان ایر درباره پروازهای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید