خبرنگاران پنج هزار میلیارد ریال برای بازسازی شبکه فاضلاب خرمشهر احتیاج است

به گزارش اخبار نجوم، آبادان - خبرنگاران - سرپرست اداره امور آبفای خرمشهر گفت: 70 درصد شبکه فاضلاب خرمشهر فرسوده است و به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و نوسازی آن احتیاج است.

خبرنگاران پنج هزار میلیارد ریال برای بازسازی شبکه فاضلاب خرمشهر احتیاج است

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران علیرضا بنیادی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در سال گذشته 120 میلیارد ریال به اصلاح شبکه فاضلاب خرمشهر اختصاص یافت و پیمانکار به صورت جهادی در حال اجرای طرح است و کوشش می گردد بخش عمده مشکل فاضلاب مناطق بحرانی خرمشهر با این اعتبار برطرف گردد.

وی اضافه نمود: در مورد تخصیص اعتبار از محل ماده 56 با همکاری نماینده مردم خرمشهر پیگیری لازم انجام شد و مقرر شد در مرحله اول 150 میلیارد ریال به بازسازی بخش دیگری از شبکه فرسوده فاضلاب خرمشهر اختصاص یابد.

بنیادی مناطق بحرانی خرمشهر از نظر فاضلاب را کوی فرشید، طویجات، کوی ویلا، عشایر و کوی طالقانی بیان نمود و گفت: به منظور برطرف مشکل فاضلاب در بعضی از مناطق بحرانی سعی بر این است که ایستگاه های پمپاژ به روزرسانی شوند و در این راستا ایستگاه عشایر در حال بازسازی است و تا 20 روز آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بازسازی ایستگاه های پمپاژ مناطق بحرانی در اولویت کاری آبفا قرار گرفته است گفت: پس از بارندگی اوایل پاییز ایستگاه های پمپاژ مورد ارزیابی قرار گرفتند و 9 ایستگاه مناطق بحرانی همچون کوی مشخص یک و 2و زمین شهری بازسازی شدند.

بنیادی اضافه نمود: در این مناطق خط فاضلاب به شدت فرسوده بود و تا عمق 6 متر با توان نیروهای اداره امور آبفای خرمشهر عملیات انجام و حدود 45 متر از خط فاضلاب کوی مشخص تعویض شد.

وی یکی از اولویت های دیگر مهم آبفا خرمشهر را اصلاح ایستگاه فاضلاب کوی ایران زمین گفت و گفت: ایستگاه پمپاژ ایران زمین منطقه کوی بهروز را که در بارندگی سال گذشته از مناطق بحرانی آبگرفتگی بود را پوشش می دهد.

بنیادی توضیح داد: برای برطرف مشکل فاضلاب عمدتا مناطق بحرانی ایستگاههای پمپاژ بازسازی و خطوط به طول 20 کیلومتر لایروبی شد.

وی در بخش دیگری عمده مسائل شبکه فاضلاب خرمشهر را نبود شبکه دفع آبهای سطحی بیان نمود و گفت: شبکه فاضلاب خرمشهر در شبانه روز ظرفیت 80 تا 90 متر مکعب فاضلاب را دارد و با اضافه شدن آبهای سطحی ناشی از بارندگی فشار مضاعفی بر آن وارد می گردد.

55 میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب روستایی خرمشهر احتیاج است

سرپرست اداره امور آبفای خرمشهر گفت: برای به روزرسانی تاسیسات آبرسانی شهدای غرب کارون و حفارشرقی و خطوط شبکه آب روستایی شهرستان خرمشهر به 55 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است و در صورت تخصیص اعتبار ، کمتر از یکسال به بهره برداری خواهد رسید.

بنیادی گفت: همچنین روستاهای جهت شلمچه با توجه به حساسیت موضوع آبرسانی با کیفیت به آن احتیاجمند خط مجزا از تاسیسات طرح جامع به ایستگاه تقویت فشار شهدای شلمچه است و مطالعات و برنامه ریزی این طرح در حال اجرا است و پس از انتها مطالعات وارد فاز اجرا می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 745

به "خبرنگاران پنج هزار میلیارد ریال برای بازسازی شبکه فاضلاب خرمشهر احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج هزار میلیارد ریال برای بازسازی شبکه فاضلاب خرمشهر احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید